گوناگون

پسآب فاضلاب زندان قزل‌حصار شبانه روانه جوی‌های شهری کرج می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری کرج از همکاری نکردن زندان قزل‌حصار برای هدایت پساب فاضلاب این زندان به کانال فاضلاب شهری انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در البرز، «حسن مدیر روستا» امروز(سه‌شنبه11شهریورماه)، در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهارکرد: متأسفانه فاضلاب دو زندان رجایی‌شهر و قزل‌حصار بصورت شبانه روانه‌ی جوی‌های شهری می‌شود و مشکلات عدیده‌ی بهداشتی و زیست محیطی را به همراه دارد که توجه به این مسأله از سوی شبکه‌ی بهداشت و درمان و شرکت آب و فاضلاب استان البرز ضرورت دارد.

وی با بیان این‌که زندان رجایی‌شهر به نسبت زندان قزل‌حصار همکاری بهتری با مدیریت شهری داشته است و در نهایت زیربار اتصال فاضلاب این شهر به کانال فاضلاب شهری رفت، افزود: متأسفانه زندان قزل‌حصار به بهانه‌ی کمبود بودجه و اعتبارات حاضر به همکاری با آبفای استان نیست و پسآب فاضلاب این مجموعه از طریق سیاه جوی وارد ارتفاعات پائین‌دست کرج می‌شود.

این مسئول از فاضلاب زندان‌ها بعنوان تهدیدی برای سلامت شهروندان و محیط زیست یاد و خاطرنشان کرد: در صورت نفوذ فاضلاب زندان‌ها به سفره‌های آب زیرزمینی سلامت آب مصرفی شهروندان زیر سئوال می‌رود و از این‌رو، جدیت بیشتر شرکت آب و فاضلاب البرز ضرورت دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج هم‌چنین از فاز جدید برخورد با آن دسته از کارواش‌های اتومبیل که فاقد چاه جذبی بوده و مایع آب و کف آنها روانه‌ی جوی خیابان‌ها می‌شود، خبر داد و گفت: بر اساس تأکید شهردار تشدید برخورد با اصناف مزاحم و زیان‌آور که فعالیت آنها بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها در داخل شهرها غیرمجاز است، انجام می‌شود و طی رایزنی با اتحادیه‌های مذکور می‌کوشیم آنان را برای خارج کردن از شهر متقاعد کنیم.

وی افزود: در صورتی که تذکرات شفاهی و کتبی برای خروج اصناف مزاحم و زیان‌آور از داخل شهر کفایت نکند، ناگزیر به استفاده از روش‌های قهرآمیز هستیم و از اختیاراتی که قانونگذار برای ما مشخص کرده، بهره می‌جوئیم.

مدیر روستا خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر توجه لازم به خارج کردن مشاغل مزاحم و زیان‌آور به خارج از شهر انجام نشده و شاهد گلایه‌های شهروندان از مشکلات ناشی از هم‌جواری با این واحدهای صنفی مزاحم هستیم.

این مسئول یادآور شد: براساس قانون، وظیفه‌ی برخورد با اصناف مزاحم و زیان‌آور متوجه شهرداری‌هاست و در مسیر اجرای قانون از دیگر ارگان‌ها و اتحادیه‌های صنفی و شبکه‌ی بهداشت و درمان و سازمان حفاظت محیط زیست انتظار همکاری و همراهی بیشتری داریم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا