گوناگون

افزایش جذب اعتبارات ملی نیازمند چانه‌زنی مدیران استانی با وزارت‌خانه‌ها است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد صبح جمعه در نشست با مسئولان استان بوشهر ضمن عرض تسلیت به مناسب شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا، اظهار داشت: از مهمترین اهداف قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سیره نبوی و علوی بود که همه ما وظیفه داریم به آن عمل کنیم.

وی با تاکید بر لزوم معرفی اسلام ناب محمدی به همه جهان، خاطرنشان ساخت: هر چند دشمنان تلاش دارند که چهره غیرواقعی و زشتی از اسلام را جلوه دهند ولی ما باید تلاش کنیم تا اسلام ناب را به مردم جهان معرفی کنیم.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه ششم توسعه کشور در حال تدوین است و در صورتی که در این مرحله نتوانیم اهداف مورد نظر را در این برنامه بگنجانیم، فرصت را از دست داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه نقش استانی و منطقه‌ای باید در تدوین برنامه ششم مد نظر قرار بگیرد، تصریح کرد: مدیران باید برای تدوین لایحه بودجه 94 به وزارت‌خانه‌ها مراجعه کنند و اعتبارات مورد نیاز دستگاه ها جذب و مورد تصویب قرار بگیرد.

موسوی‌نژاد در ادامه به نقش بسیار مهم و اثرگذار تخصیص اعتبارات تملک دارایی در توسعه مناطق مختلف اشاره کرد و ادامه داد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام در شهرستان‌های مختلف استان، نیازمند جذب اعتبارات ملی است و اعتبارات استانی پاسخگو نیست.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از اعتبارات در اختیار وزارت‌خانه‌ها است، افزود: استان‌ها بخش کمی از اعتبارات را در اختیار دارند و باید برای جذب اعتبارات ملی از وزارتخانه ها از همه توان و ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

 رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر می‌توانند با استفاده از قدرت چانه‌زنی اعتبارات بیشتری را از وزارتخانه‌های خود بگیرند و باید قدرت چانه‌زنی را افزایش دهیم.

وی خواستار تلاش مدیران استانی برای جذب سهیه استانی از بودجه‌های ملی و استانی در زمان تدوین بودجه 94 شد و تاکید کرد: باید رایزنی‌های لازم را برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام از هم اکنون انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا