گوناگون

افزایش خدمات از سوی بیمه ها در بخش دندانپزشکی

81140689 5654604

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر بهزاد فرخزاد شامگاه یکشنبه در یک نشست خبری در انجمن دندانپزشکان ایران اظهار داشت: براساس تعاریف جدید بیمه ها، ˈارائه وارنیش فلورایدˈ و ˈترمیم دندان ششم در کودکان به عنوان موارد پیشگیرانهˈ، در خدمات جدید درمانی لحاظ خواهد شد.

وی افزود: استفاده از خمیر وارنیش فلوراید در دوران کودکی، مانع از پوسیدگی دندان تا 50 درصد در دوران نوجوانی و جوانی خواهد شد .

فرخزاد خاطرنشان کرد: دندان ششم در کودکان به عنوان دندان پایه و اصلی ترین دندان در سنین 5 تا 6 سالگی شناخته می شود. در گذشته با تصور شیری بودن این دندان، دندان فوق کشیده می شد اما با تعریف جدید می توان این دندان پایه را حفظ کرد.

رییس هیات مدیره انجمن دندانپزشکان ایران یادآور شد: تعرفه جدید برای این خدمات باید برای مراکزی در نظر گرفته شود که توانایی لازم جهت ارایه خدمت را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آموزش بهداشت دهان و دندان توسط پزشک موثرتر است، تصریح کرد: این امر حتی برای دندانپزشکان بویژه در بخش های دولتی بهتر است اما با شرایط کنونی دندانپزشکان در مراکز دولتی تنها به درمان بیماران می پردازند.

در ادامه این نشست محسن امین سبحانی عضو انجمن دندانپزشکان ایران ارایه خدمات دندانپزشکی نیروهای مسلح را الگویی برای بیمه دندانپزشکی در کشور عنوان کرد و گفت: در مراکز وابسته به نیروهای مسلح، آموزش فقط توسط بهداشت کاران دهان و دندان صورت می گیرد و دندانپزشک به آموزش موارد پیشرفته تر به بیمار اقدام خواهند کرد.

وی میزان هزینه کرد بیمه نیروهای مسلح در بخش خدمات دندانپزشکی را از سال 1391 یکصد میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سایر بیمه گزاران در کشور بایستی با صرف چنین هزینه هایی سطح خدمات ارایه شده خود را ارتقا دهند که این مهم مستلزم اختصاص بودجه بیشتر از سوی دولت است.

**9190 **1488 ** 1597

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا