گوناگون

افزایش درخواست سقط جنین در اردبیل

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل از افزایش 19 درصدی میزان صدور مجوز سقط درمانی در سال جاری در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهزاد ولی‌زاده، مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل از افزایش 19 درصدی میزان صدور مجوز سقط درمانی در سال جاری در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در پنج ماه اول سال جاری برای 32 نفر از متقاضیان سقط درمانی مجوز سقط درمانی صادر شد.

وی گفت: در این مدت 56 نفر متقاضی برای سقط درمانی وجود داشت که در مقایسه با پنج ماه اول سال 92 افزایش 9.8 درصدی داشته است.

ولی‌زاده با بیان اینکه برای درخواست سقط درمانی نیازی به اخذ دستور از مراجع قضایی نیست، اضافه کرد: مادران بارداری که در مراقبت‌های چهار ماه اول بارداری به علت وجود بیماری در مادر بر اساس نظر پزشک معالج قادر به ادامه بارداری نیستند یا در بررسی‌های سونوگرافیک یا ژنتیک شواهد ناهنجاری جنینی دارند می‌توانند به پزشکی قانونی مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تشکیل پرونده اولیه ارزیابی‌های تکمیلی برای این بانوان صورت خواهد گرفت و در صورتی که وجود بیماری زمینه ای مادر یا ناهنجاری جنینی جزء اندیکاسیون‌های قانونی سقط جنین باشد مجوز سقط جنین درمانی برای آنها صادر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به این که بعد از چهار ماهگی جنین امکان صدور مجوز سقط جنین وجود ندارد مادران باردار باید تحت نظارت پزشکان معالج یا مراکز بهداشتی و درمانی پایش‌های اولیه را به موقع یعنی حدود سه ماهگی انجام دهند چراکه برخی آزمایشات تکمیلی زمان‌بر است و در صورت تاخیر امکان دارد مهلت قانونی مقرر را از دست بدهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا