گوناگون

افزایش شمار هواداران عبدالله با آغاز مبارزات دور دوم انتخابات افغانستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، با آغاز مبارزات انتخاباتی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بر شمار هواداران عبدالله عبدالله افزوده شد و قرار است که دو نامزد پیشتاز یعنی عبدالله و  اشرف غنی احمدزی در روز 24 خرداد به مصاف هم بروند

رقابت های انتخاباتی تا 21 روز دیگر ادامه دارد

رسانه های غربی با اشاره به آغاز مبارزات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از ادامه رقابت ها میان نامزدها به مدت 21 روز بر اساس تقویم انتخاباتی کمیسیون مستقل انتخابات این کشور خبر داده و گزارش دادند نامزدهای پیشتاز در این مدت می تواند به تشریح برنامه های کاری خود بپردازند.

اعلام زمان “حالت سکوت”، شمارش آرا و اعلام نتایج انتخابات

همچنین در روزهای 12 و 13 ژوئن یعنی 22 و 23 خرداد به مدت 48 ساعت “حالت سکوت” انتخاباتی در افغانستان برقرار شده و از 15 تا 21 ژوئن یعنی 25 تا 31 خرداد تمام تعرفه های انتخاباتی از مراکز رای ‎گیری به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات منتقل می شود.

رویترز نیز با اشاره به شمارش آرا از روز 15 تا 28 ژوئن یعنی 25 خرداد تا 7 تیر و اعلام نتایج مقدماتی انتخابات دور دوم ریاست جمهوری افغانستان در دوم جولای یعنی 11 تیر ماه گزارش داد که نامزدهای ریاست جمهوری می توانند در روزهای سوم و چهارم جولای یعنی 12 و 13 تیرماه شکایت ‎های انتخاباتی خود را در کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایت ‎های انتخاباتی مطرح کرده و  شکایت ها از پنجم تا 15جولای یعنی 14 تا 24 تیر بررسی شده و نتایح نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 22 جولای یعنی 31 تیر اعلام می شود.

در همین حال “صبغت الله مجددی” رهبر حزب جبهه ملی نجات افغانستان در نشستی حمایت خود را از عبدالله عبدالله در صورت پیروزی در دور دوم انتخابات و احترام به این انتخاب اعلام کرد و بر حضور گسترده مردم پای صندوق های رای و برگزاری مسالمت آمیز انتخابات تاکید کرد.

IMG16335075

“امر الله صالح” رئیس سابق اداره امنیت ملی افغانستان نیز که هم اکنون رهبری نهادی به نام “روند سبز” را به عهد دارد، ضمن حمایت از عبدالله از تلاشها در زمینه تحکیم وحدت ملی و مردم سالاری و حاکمیت قانون در کشور خبر داد.

پیشتر نیز “گل آغا شیرزی” و “زلمی رسول” نامزدهای دور نخست انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و “جمیل کرزی” رئیس “حزب همبستگی جوانان” حمایت خود از نامزدی عبدالله در دور دوم انتخابات افغانستان اعلام کرده بودند.

این درحالیست که پس از پیوستن داودسلطان زوی به تیم انتخاباتی احمدزی، “احمدضیا مسعود” معاون زلمی رسول  و برادر احمدشاه مسعود حمایت خود را از نامزدی اشرف ‎غنی احمدزی” نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور در نخستین روز رقابت ‎های انتخاباتی در افغانستان اعلام کردند.

عبدالله همچنین در نخستین روز آغاز رقابت‌ های انتخاباتی با اشاره به اینکه آرای مردم افغانستان عامل پیروزی تیم انتخاباتی اش است، از آغاز سفرهای ولایتی خود خبر داد و گفت مردم با اعتماد به برنامه‎ های مردم‌ سالار تیم وی رای می دهند.

“محمدنعیم بلوچ” والی ولایت هلمند در جنوب افغانستان در نشست خبری در این ولایت نیز با اشاره به تلاش طالبان برای ایجاد اختلال در روند انتخابات افغانستان خواستار افزایش تدابیر امنیتی برای تامین جان رای دهندگان و همچنین برگزاری انتخابات به صورت شفاف و سالم شد.

در همین رابطه رهبر تیم انتخاباتی “اصلاحات و همگرایی” افغانستان نیز از ارائه تدابیر عملی به کمیسیون‌ های انتخاباتی برای پیشگیری از تقلب خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا