گوناگون

افزایش نظارت بر پیمانکاران سرویس‌ مدارس در کرج

رییس پلیس راهور استان البرز از افزایش نظارت بر فعالیت پیمانکاران سرویس‌های مدارس خبر داد.

سرهنگ همایون شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: اجرای طرح پارکبان به عهده مجموعه مدیریت شهری گذاشته شده ولی متاسفانه اراده مسئولین برای اجرای طرحی که می‌تواند بخش زیادی از مشکل ترافیکی شهرستان کرج را حل کند، ضعیف است .

وی افزود: در حال حاضر صاحبان مغازه و کسبه‌، خودروهای شخصی خود را از ساعات اولیه صبح در کنار معابر پارک می‌کنند و اصلا به این فکر نیستند که فضای خیابان متعلق به همه مردم است و به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار فضای مقابل مغازه خود را برای پارک اتومیبل خود خریداری کرده‌اند.

شریفی خاطرنشان کرد: بدون شک اگر طرح پارکبان در شهرستان کرج اجرایی شود بسیاری از این مغازه داران از آوردن خودروی شخصی خود خودداری کرده و با وسایل حمل و نقل عمومی رفت و آمد می‌کنند که این امر در نهایت منجر به کاهش ترافیک شهری می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این اگر کسبه خودروی خود را مقابل محل کسب خود پارک نکنند، افرادی که برای انجام کارهای چند دقیقه‌ای ناچار به پارک خودرو هستند دیگر پارک دوبل نخواهند کرد که این اقدام نیز در نهایت از حجم ترافیکی شهر می‌کاهد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اعتراض جمعی از شهروندان به تردد خودروهای سنگین در خیابان‌ها در طول روز اشاره کرد و گفت:هرچند تردد این خودروها در طول روز باعث ترافیک می‌شود ولی نمی‌توان از عبور و مرور همه این خودروها جلوگیری کرد.

شریفی گفتابراز کرد: برخی از خودروهای سنگین از جمله حاملان شن و ماسه و … نمی‌تواند درساعات شب که مردم مشغول استراحت هستند بار خود را خالی کنند؛ چراکه سر و صدای فعالیت این خودروها مانع از آرامش مردم می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان البرز در ادامه صحبت‌های خود به ساماندهی فعالیت پیمانکاران سرویس مدارس در استان البرز نیز اشاره کرد و گفت: با تمهیدات انجام شده و ارزیابی فعالیت پیمانکاران سال گذشته، امسال از میان 50 پیمانکاری که سال قبل جابه جایی دانش‌آموزان را به عهده داشتند، تنها به 15 پیمانکار مجوز فعالیت داده شده است.

وی اظهار کرد: با کاهش تعداد پیمانکاران نظارت بر کمیت و کیفیت فعالیت مجموعه‌هایی که وظیفه جابه جایی دانش‌آموزان را به عهده دارند آسان‌تر می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان البرز درپایان گفت: امسال رانندگان سرویس‌های مدارس باید حداقل 23 سال سن داشته باشند و خودروهای آنها حتما برگه معاینه فنی خودرو داشته باشد، در غیر این صورت اجازه جابه جایی دانش‌آموزان به آنها داده نمی‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا