گوناگون

افزایش همکاری ايران و نيجريه در زمينه اقتصاد و فناوری

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی سی تی وی؛  در این نشست که پنجمین نشست کمیسیون مشترک ایران و نیجریه بود، دو کشور همچنین درباره تبادل دانش، بررسی راهکارهای افزایش تولید برق در نیجریه و افزایش مبادلات تجاری دو جانبه که در حال حاضر سالانه دستکم پنجاه میلیون دلار است توافق کردند.
هر دو کشور عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک هستند. ویولا اداکو اونولیری وزیرخارجه نیجریه در این نشست گفت پنجمین نشست کمیسیون مشترک ایران و نیجریه در ابوجا در فاصله کمتر از دو سال از نشست چهارم در تهران برگزار شد. این نشست ها به طور روشن اهمیتی که دو کشور به کمیسیون مشترک و مناسبات دو جانبه می دهند نشان می دهد. نیجریه آماده حضور موثر در این کمیسیون مشترک است زیرا ما بر این باوریم که این نشست مکانیسمی مناسب برای همکاری موثر دو کشور است.
محمد نعمت زاده وزیر بازرگانی و صنایع ایران نیز در این نشست گفت طی سالهای اخیر ایران موفقیت های زیادی در زمینه های علمی و اقتصادی به دست آورده است. من آمادگی کشورم را برای به شراکت گذاشتن این ظرفیت ها با کشور نیجریه اعلام می کنم. ایران و نیجریه از ظرفیت های عظیمی برای همکاری در صنایع معدنی، نفت و گاز ، فناوری ، خدمات فنی مهندسی ، بهداشت و پتروشیمی برخوردارند. ما نباید اجازه دهیم فاصله جغرافیایی میان دو کشور مانع گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور شود و باید همکاری خود را در زمینه دریانوردی و هوایی افزایش دهیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا