گوناگون

افزایش 14 درصدی قیمت کتاب در کشور/ 30 هزار کتاب در شش ماه گذشته به چاپ رسیده‌است

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس صالحی صبح پنجشنبه در آیین آغاز بکار سیزدهمین نمایشگاه کتاب کرمان گفت: طی سال جاری 30 هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده که این آمار در مدت زمان مشابه سال گذشته 25 هزار و 971 عنوان کتاب بوده است.

وی از رشد 17 درصدی چاپ کتاب در سال جاری خبر داد و افزود: تولید کتاب در کشور سیر صعودی دارد به گونه ای که سالانه 60 هزار عنوان چاپ کتاب جدید و مجدد داریم.

صالحی به اشاره به اینکه در کشور ما آمار چاپ کتاب و مطالعه با یکدیگر همخوانی ندارد، افزود: گرانی و نداشتن وقت کافی از جمله بهانه‌هایی است که برای این مسئله عنوان می شود در صورتیکه که کتاب در شش ماهه ابتدای سال جاری تنها 14 درصد افزایش قیمت داشته که در مقایسه با سایر کالاها رشد زیادی نداشته است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و افزود: این امر سبب رشد و آگاهی جامعه شده و می تواند زمینه تعالی کشور را فراهم اورد.

لزوم تشکیل ستادهای دائمی ترویج کتاب و کتابخوانی

صالحی بر لزوم همکاری رسانه ها در این خصوص تاکید کرد و افزود: مدرسه و خانواده نیز باید از سنین پایین افراد را با مطالعه و فواید آن آشنا کنند.

وی با تاکید بر اینکه کتاب باید در سبد خانوار جای گیرد، اذعان داشت: برپایی نمایشگاه های کتاب می تواند در تشویق افراد به کتابخوانی بسیار تاثیرگذار باشد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تنها نباید به برگزاری نمایشگاه های سالیانه کتاب بسنده کنیم، تصریح کرد: باید ستادهای دائمی ترویج کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور راه اندازی شود.

وی به نقش کرمان در جنبش مشروطیت اشاره و تصریح کرد: مردم این دیار در طول تاریخ افتخارات فراوانی را از خود به یادگار گذاشتند.

صالحی مجموعه عناصر تاریخی، فرهنگی و علمی استان کرمان را شگفت انگیز دانست و افزود: حادثه به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان نشانه ای از ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی و عزم و اراده مردم کرمان برای مقابله با شاه معلون است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا