گوناگون

استفاده از ظرفیت نماز جمعه مورد توجه مسئولان قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مشترک ائمه جمعه ظهر پنجشنبه با حضور حجت الاسلام نمازي مشاور وزير كشور در امور روحانيت، استاندار قزوین دادستان، مسئولین حوزه علمیه قزوین، روحانیون مسئول در دستگاههاي اجرايي در محل استانداری قزوین برگزار شد.

مرتضی روزبه در این نشست اظهارداشت: استان قزوین از یک پیشینه بسیار درخشانی در حوزه علوم دینی، حوزه‌های علمیه و وجود عالمان ربانی برخوردار بوده و این شجره طیبه و پیشینه درخشان مستمراً ادامه داشته است  و در جمهوری اسلامي نيز شاهد این روند و حرکت هستیم.

وي افزود: وجود علما و دانشمندان و افرادی که بخشی از آنها اثرگذار در سطوح ملی هم هستند موجبات خیر و برکت را براي استان فراهم کرده و این مجموعه هویت دینی قزوین را شکل داده است.

استاندار با بيان اينكه در حال حاضر در 19 شهر استان نمازجمعه برگزار مي شود ادامه داد:  ائمه جمعه از شخصیت‌های برجسته و منشاء خیر و برکت در مناطق مختلف استان هستند.و اين قشراز پرکارترین، کم هزینه ترین و اثرگذارترین قشر جامعه اند.

وي افزود: امروزه اثرات و نتايج مثبت وجود نماز جمعه در شهرها را در مقايسه با مراكزي كه فاقد ائمه جمعه هستند به خوبي شاهد هستيم چون وجود اين افراد مي تواند نقش انكارناپذيري در  روابط اجتماعي، خلفیات و رفتارهای مردم داشته باشد.

استاندار با بيان اينكه باید از ظرفیت نماز جمعه حداکثر استفاده را کنیم تصريح كرد: در رأس مجموعه ائمه جمعه استان آیت اله باریک بین قراردارند که یک وجود ذی قيمت براي استان محسوب مي شوند و جزء صفا و خیر خواهی هیچ چیزی از این مرد در ذهن ها وجود ندارد.

وي ادامه داد: وضعيت برگزاري نماز جماعات صبح در استان  بگونه اي است كه اگر نگوئیم در سطح كشور بی نظیر  اما واقعا” کم نظیر است و مردم استقبال خوبي مي كنند.

باریک‌بین: گزینش کارگزاران نظام اسلامی مورد توجه قرار گیرد

در اين جلسه حجت الاسلام محمد باريک بين امام جمعه موقت قزوين نیز اظهارداشت: پرورش نیروهای مدیر، توانمند و مومن از وظایف و مسئولیت های جدی روحانیت برای اداره نظام اسلامی است كه به اين موضوع توجه جدي صورت نگرفته است.

وي افزود: نظام گزینش کارگزاران نظام اسلامی باید مورد توجه باشد چون در چندین سال اخیر یک رویه معقول و نظامند برای به کارگیری نیروها به کار نرفته است و در حال حاضراساسی ترین چالشی که با آن مواجه هستیم این است که مکانیزم گزینش مدیران شایسته معقول نیست درحاليكه اين موضوع بايد به شكل شفاف و سیستماتیک باشد تا خارج از این سیستم افراد نتوانند مداخله کنند.

رحیمی: تاکید بر همدلی و انسجام بین احزاب سیاسی

ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در ادامه این نشست اظهارداشت: در جمهوری اسلامی به برکت روحانیت و ائمه جمعه و نمایندگان مجلس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و سایر اقشارجامعه، امنیت و آسایش خوبی در کشور و استان برقرار  است.

وی افزود: در استان قزوین بین دستگاههای اجرایی و نمایندگان قوای سه گانه همدلی و هماهنگی وجود دارد و این همدلی سبب شده است که امروز آرامش و امنیت خوبی  را در استان داشته باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ادامه داد: با روی کارآمدن دولت دکتر روحانی امید ، نشاط و شادابی در جامعه ایجاد شد و در استان با محوریت استاندار و پیگیری سیاست های دولت تدبیر و امید  حاشیه ها را کنار گذاشته و به متن جامعه توجه داریم و آنچه را که برای استان لازم است پیگیری می کنیم.

وی افزود:  تا کنون با احزاب،گروه ها و تشکل های سیاسی که در استان وجود دارند و در چارچوب نظام فعالیت می کنند 6 جلسه برگزار کرده ایم که جلسات خوبی بوده و هدف ما در این جلسات  این است که  جریان های مختلف سیاسی را به یک همدلی و انسجام نزدیک کنیم.

معاون استاندار گفت: در استان قزوین بین احزاب ،انسجام  و همدلی برقرار شده است.

وی از اعتماد اجتماعی به عنوانبزرگترین سرمایه دولت و نظام یاد کرد و افزود: با همه توطئه هایی که علیه جمهوری اسلامی وجود دارد باید رضایت مردم را جلب کنیم و از ائمه جمعه انتظار داریم که اشتباهات و لغزش های مدیران را تذکر بدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا