گوناگون

توسعه و رشد اقتصاد دانش بنيان مبناي پيشرفت کشورهاي توسعه يافته است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدي ظهر پنجشنبه در هجدهمين کنفرانس بين المللي پارک‌هاي علم و فناوري تاکید کرد: در جهت تسريع تجاري سازي نوآوري‌ها، انتفال فناوري و توسعه مبتني بر دانش است.

وی تصريح کرد: موسسات تحت حمايت اين پارک‌ها، شرکت‌های کوچک با بهره وري بالا بوده که جريان دانش را از بحث‌هاي تحقيق و توسعه به نوآوري و فناوري‌هاي نوين تبديل کرده و آنها را تجاري سازي مي‌کنند .

استاندار فارس افزود: در حال حاظر 400 پارک علم و فناوري در 70 کشور دنيا مشغول به فعاليت هستند و در آسيا نيز يک صد و بيست پارک و در ايران هم 30 پارک تاسيس شده است.

وي ادامه داد: اين پارک ها توانسته اند موجب افزايش سرانه درآمد کشورها شده و خود به عنوان موتور محرکه جذب سرمايه گذاري خارجي عمل کرده و ضمن انتقال فناوري‌هاي نوين نقش مهمي در اشتغالزايي نيروي تحصيل کرده را از طريق موسسات دانش بنيان را ايفا کرده اند.

احمدي تاکيد کرد: پارک هاي بزرگ دنيا خود تبديل به شهرهاي علم و فناوري شده و محيط هاي اجتماعي را متحول کرده اند .

استاندار فارس با اشاره به استراتژي توسعه اي استان فارس نیز، گفت: برگزاري هجدهمين کنفرانس بين المللي پارک هاي علم و فناوري آسيا فرصت بسيار مناسبي براي تبادل نظر و ارتقاء جايگاه پارک هاي کشور به خصوص پارک علم و فناوري فارس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا