گوناگون

افزایش 2 برابری محیط‌بانان مسلح در مازندران ‌

‌فرمانده‌ی یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: شمار محیط‌بانان مسلح مازندران به 2 برابر افزایش یافت.

«مسلم آهنگری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی مازندران،اظهار کرد: با توجه به مهاجرت پرندگان زمستان گذر به مازندران، شکارچیان نسبت به برپایی دام هوایی اقدام کرده که این موضوع ممنون بوده و با آنها برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از دام هوایی سبب از بین رفتن بسیاری از گونه‌های در معرض خطر و در حال انقراض شده، چون هرگونه پرنده‌ی آبزی یا کنار آبزی که در مسیر دام‌های هوایی پرواز می‌کند در آن دام‌ها اسیر و نهایتاً تلف می‌شود.

آهنگری با بیان اینکه از سال‌های گذشته تاکنون برخی شکارچیان در فریدونکنار اقدام به برپایی دام هوایی می‌کنند، گفت: برخی مردم زمین‌های شالیزاری خود را تبدیل به آب‌بندان مصنوعی کرده و در آن دام‌های هوایی برپا می‌کنند که این اقدام غیرقانونی است.

فرمانده‌ی یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران ادامه داد: امسال برای جمع‌آوری دام‌های هوایی 70 محیط‌بان را به فریدونکنار اعزام کردیم اما با مقابله روستای‌ها مواجه شد‌ه‌ایم.

آهنگری با بیان اینکه محیط‌بانان از هیچ امنیتی برخوردار نیستند، گفت: مدتی است که محیط‌بانان را تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار داده‌ایم تا در صورت نیاز بتواند در مقابل شکارچیان از خود دفاع کنند.

وی ادامه داد: اگر محیط‌بانان در قانون به‌کارگیری سلاح، قوانین را رعایت کند می‌توانند در زمانی که مورد هدف شکارچی قرار گرفته از خود دفاع کنند.

فرمانده‌ی یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه شمار محیط‌بان مسلح رو به افزایش است، اظهار کرد: شمار محیط‌بانان مسلح مازندران به 2 برابر افزایش یافتند.

وی با بیان اینکه در نظر داریم تا پایان سال دستبند، شوکر و اسپری در اختیار همه محیط‌بانان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها و مردم می‌خواهیم تا در حفاظت از محیط زیست ما را یاری کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا