گوناگون

افزایش 3درصدی حوادث رانندگی در چهار ماهه نخست امسال در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از افزایش 3 درصدی حوادث راننندگی در چهارماهه نخست امسال در مازندران خبر داد.

دکتر علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه مازندران اظهار داشت: در چهار ماه نخست امسال 286 نفر(217مرد و مابقی زن) در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه تعداد 194نفر معادل 68درصد از کل تلفات رانندگی مربوط به متاهل می باشدافزود: بالاترین آمار تلفات حوادث رانندگی به ترتیب شهرستان آمل با 49نفر و ساری با 45 نفر ییشترین و شهرستان و گلوگاه با پنج نفر کمترین فوتی بوده است.

عباسی افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی با 197 مورد در جاده های برون شهری ، 73 مورد درون شهری و راه روستایی با 16مورد ثبت شده است.

23درصد تلفات حوادث رانندگی ، جوان هستند

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: گروه سنی 21 الی 30 سال با 23 درصد بیشترین و 1الی 10 سال با 6 درصد کمترین حوادث رانندگی بوده است.

وی اظهار داشت: بیشترین افراد متوفی در حوادث رانندگی به ترتیب عابرین با30 درصد ،موتور سوار با 23 درصد ،سرنشین با 27درصد ، راننده با 19 درصد،دوچرخه سوار با یک درصد تشکیل می دهند.

عباسی افزود: بیسوادان با 67 نفر،ابتدایی با 53 و راهنمایی با55،دبیرستان با 28، دیپلم با 57،لیسانس با 9، فوق دیپلم با 3 و دانشجو و فوق لیسانس به بالا هر کدام با 7 مورد به ترتیب بیشترین گروه سنی حوادث را به خود اختصاص می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا