گوناگون

افزایش 5 تا 10 میلیون تومانی قیمت ماشین‌آلات کشاورزی

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به عدم تعهد کارخانه‌های تولید ماشین‌آلات کشاورزی و عدم تحویل ادوات به متقاضیان گفت: کارخانه‌ها به بهانه‌ی انبارگردانی مدت دو ماه است هیچ ماشین‌آلاتی را به کشاورزان تحویل نداده‌اند و قیمت‌های ادوات کشاورزی را نسبت به پارسال بین 5 تا 10 میلیون تومان افزایش دادند اما تاکنون هیچ وسیله‌ای به بخش کشاورزی همدان اضافه نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی همدان، «جواد رشیدی» در کارگروه امور اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان همدان در سالن شهدای فرمانداری با اشاره به اینکه کشاورزان همدان با کمبود سوخت روبرو هستند، اظهار کرد: بمنظور کاهش سرگردانی بهره‌برداران، حواله‌ی سوخت در میان کشاورزان ظرف دو ماه تحویل و توزیع می‌شود و به ازای هر تراکتور 400 لیتر سوخت داده می‌شود.

وی با اشاره به نحوه‌ی توزیع نهاده‌های دامی اظهار کرد: بهره‌برداران از افزایش قیمت 22 تومانی به ازای هر کیلو هم‌چنین تأخیر در تهیه و توزیع خوراک دام گلایه‌هایی دارند که باید علت آن مشخص شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: در بحث خرید گندم شماری معبر در سطح استان داریم که ممکن است دلالان از این معابر در خرید گندم مداخله کنند و با قیمت‌های به‌ظاهر فریبنده سبب خارج کردن غله از همدان شوند که برای جلوگیری از این امر نیازمند کمک نیروی انتظامی هستیم.

رشیدی علت خارج کردن گندم و تمایل کشاورزان نسبت به تحویل محصول به دیگر استان‌ها را در ارائه‌ی تسهیلات مناسب و عدم معطل شدن کامیون‌ها دانست و گفت: امسال، تمهیداتی برای جلوگیری از معطلی کامیون‌های حامل غلات اندیشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال 3150 تن نهاده‌ی دامی در میان بهره‌برداران مرغداری همدان توزیع شده است، افزود: توزیع نهاده‌های دامی جزء موارد یارانه‌دار است و نباید سود به آنها تعلق بگیرد و بر اساس سیاست جهاد کشاورزی توزیع آن به بخش خصوصی واگذار شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان افزود: علت رقم اضافه شده به نهاده‌های دامی باید مشخص شود و ترخیص نهاده‌ها از سوی شرکت پشتیبان باید به هنگام انجام شود چون اگر نهاده دیر به دست دامداران برسد شاهد افت تولید آنها هستیم.

رشیدی خاطرنشان کرد: در 1000 هکتار از مزارع یونجه و باغ‌های شهرستان شاهد تگرگ‌زدگی بودیم که این امر سبب وارد آمدن خسارت‌هایی شده است که در این راستا مسئولان صندوق بیمه‌ی کشاورزی باید نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا