گوناگون

افزون بر سه میلیارد ریال خدمات عمرانی در حوزه عشایر گلستان هزینه شد

81214897 5784642

ˈرضا علیپوریˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مدیریت امور عشایری استان طی یک سال گذشته نسبت به احداث، مرمت و نگهداری راه ها و ایل راه های عشایری، احداث بند سنگی و مرمت برخی چشمه سارهای عشایری اقدام کرده است.

وی افزود: مرمت و نگهداری راه ها و ایل راه های عشایر ˈمراوه تپهˈ با اعتباری معادل یک میلیارد و 300 میلیون ریال و بهره مندی یک هزار و 500 خانوار عشایر این شهرستان و نیز احداث مرحله دوم راه عشایری ˈسومبلی به اوقچیˈ به طول 9 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال از جمله طرح های عمرانی این مدیریت طی یک سال گذشته بوده است.

علیپوری، مرمت برخی چشمه سارهای عشایر در حوزه مراوه تپه با اعتباری بالغ بر 360 میلیون ریال و احداث بند سنگی به منظور ذخیره آب مورد نیاز دام های عشایر دو شهرستان گنبدکاووس – مراوه تپه با اعتبار یک میلیار و 600 میلیون ریال را از دیگر خدمات عمرانی برای عشایر این استان برشمرد.

وی با بیان این که اعتبارات عمرانی از محل منابع استانی تأمین و هزینه شده است، اضافه کرد: علاوه بر اعتبارات فوق، مدیریت امور عشایر گلستان با همکاری شرکت های تعاونی عشایری طی یک سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون ریال نیز برای تأمین آب شرب مورد نیاز عشایر به وسیله تانکرهای سیار آبرسانی هزینه کرده است.

جمعیت عشایر استان گلستان شامل عشایر کوچنده اکراد خراسان شمالی و رضوی و نیز عشایر کوچنده ترکمن که بیش تر در دو شهرستان گنبدکاووس و مراوه تیه مستقر هستند حدود 21 هزار نفر است.

7479/600

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا