گوناگون

اقتصاد دانش بیان سرحلقه سیاست های اقتصاد مقاومتی است

81172755 5710895

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا،رضا فرجی دانا بعدازظهر روز چهارشنبه در نشست مشترک مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با انجمن های علمی سراسر کشور گفت:در الگوی اقتصاد دانش بنیان دو عرصه عرضه و تقاضا وجود دارد و در ماه های گذشته تلاش کرده اند تصویری از این الگو را برای دانشگاهیان ترسیم کنند.

وی نیروی انسانی متخصص، مراکز رشد، مراکز پژوهشی، پارک های علم و فناوری و انجمن های علمی را در قسمت عرضه قرارداد و افزود: ساختارهای موجود پیش از این در دنیا جواب داده بودند و ما هم به این دلیل آنها را اخذ و بومی کرده ایم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری مشکل عمده در زمینه فعالیت انجمن های علمی را عدم تناسب بین جایگاه عرضه و تقاضا عنوان کرد و افزود: ما عرضه کیفی و مهمی انجام می دهیم که در دنیا نیز جواب داده است اما این عرضه کیفی نیاز به زیرنظام دارد.

فرجی دانا در این خصوص توضیح داد:می دانیم که انجمن های علمی استانداردها را ساخته و در برنامه های ملی نقش آفرینی می کنند اما در قسمت تقاضا هنوز تقاضایی از این عرضه ها شکل نگرفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار و سیصد شرکت دانش بنیان درکشور وجود دارند که محصول تولید می کنند ولی اکثر این شرکت ها درحال تعطیلی هستند زیرا که یک زیرنظام مبادله استاندارد نداریم.

در این نشست علاوه بر وزیر علوم، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، سورنا ستاری فر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و روسای انجمن های علمی سراسر کشور حضور داشتند.

فرآهنگ(3)**9129**م.ب**1856

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا