گوناگون

اقتصاد مقاومتی به یک مطالبه اجتماعی تبدیل شود

81208151 5772615

به گزارش ایرنا، حجت‏ ‏الاسلام و المسلمین ˈسید محمد مهدی میرباقریˈ عصر پنجشنبه در هشتمین نشست هم اندیشی سخنرانان هیات رزمندگان اسلام در سالن اجتماعات مدرسه دار الشفاء قم، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک الگوی اقتصادی است که برگرفته از فرهنگ و ارزش های اسلامی و انقلابی است.

وی درخصوص ویژگی های اقتصاد مقاومتی گفت: این نوع اقتصاد باید در برابر فشارهای بیرونی مقاومت کرده و بنای اقتصاد داخلی را استحکام ببخشد که دشمن را از تاثیرگذاری از این ناحیه مایوس کند.

وی خاطرنشان کرد: آن الگوی اقتصادی موفق خواهد بود که بر توانمندی ‏ ‏های داخلی استوار شده باشد.

میرباقری اظهار کرد: عدالت ‏ ‏محوری، تکیه بر فرهنگ اسلامی و همکاری آحاد جامعه از جمله ویژگی‏ ‏ های اقتصاد مقاومتی به شمار می ‏ آید.

وی تاکید کرد: بدون شک اقتصاد سرمایه داری با همه مدل هایش و الگوهای جهانی اقتصاد، اقتصاد مقاومتی نیست.

وی گفت: اگر نتوانیم یک الگوی جدید اقتصادی برای معیشت خود تنظیم کنیم غرب، تمدن ما را آرام آرام در خود حل می کند.

میرباقری تاکید کرد: با صرف نظر از شرایط اقتصادی موجود، انقلاب اسلامی ایران حتما محتاج انقلاب اقتصادی در مقیاس ملی و فراملی است و این انتظار سایر ملت ها از ما می باشد.

وی به جنگ فراگیر و همه جانبه غرب علیه کشور اشاره کرد و گفت: الان لبه تیز آن بر روی مسائل اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در درازمدت باید سه مولفه برنامه ریزی، مکتب و دانش اقتصاد را به دست آوریم، گفت: حوزه علمیه در این زمینه نیز باید کار کند و مکتب اقتصاد اسلامی را تبیین کنیم و مبتنی بر این مکتب باید دانش تولید شود و سپس الگوهای برنامه ریزی را فراهم کنیم.

میرباقری خاطرنشان کرد: کاری که برای کوتاه مدت می توان انجام داد گفتمان سازی و ایجاد مطالبه مردمی است.

وی تصریح کرد: در مقایسه با سایر انقلاب های دنیا ما از لحاظ زمان به لحاظ دستاوردها عقب نیستیم ولی در آغاز و یا میانه راه هستیم.

هشتمین همایش سخنرانان هیات رزمندگان اسلام با شرکت 150 تن از روحانیان سخنران هیات رزمندگان اسلام از سراسر کشور در سالن همایش مدرسه دارالشفای قم برگزار شد. ک/2

7406/ 553

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا