گوناگون

اقتصاد مقاومتی دوای درد اقتصاد ایران در 10 سال آینده است/ ارائه گزارش ماهانه به رهبری

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجید انصاری بعدازظهر امروز در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها که در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع شوراهای اسلامی اظهار داشت: شهرستان ری در کنار مرقد عالم بزرگ و نماینده ائمه معصومین (ع) حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) میراث دار بزرگ انقلاب اسلامی ایران در دوران قبل انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: تاریخ کهن مبارزات مشروطه در چند صد سال اخیر در این شهرستان خفته و مرقد منور معمار کبیر انقلاب اسلامی امام راحل، شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، همه دولتها و مسئولین را موظف می کند به این شهر رسیدگی های لازم را داشته باشند.

انصاری با اشاره به اینکه امام راحل با تکیه بر همدلی مردم، انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند، عنوان کرد: نگاه امام راحل این بود که ضمن مشروعیت گرفتن نظام از جانب خداوند، شرافتش را مردم تعیین کنند.

این مسئول در ادامه بیان داشت: ما مفتخر هستیم که بنای نظام جمهوری اسلامی ایران با قدرت برگرفته از اراده مردم است و رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و خبرگان و نزدیک ترین حلقه انتخابی مرتبط با مردم که شوراها هستند با رای مردم شکل می گیرند.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: قدرت های استعماری و استکباری قلدر در منطقه، حکومت جمهوری اسلامی ایران را به نظامی غیر دموکراتیک و دیکتاتوری متهم می کنند در حالیکه هیچ یک از نظامات از عالی ترین مقام تا پایین ترین آنها مانند جمهوری اسلامی ایران متکی به مردم نیستند، شوراها با انتخاب مردم بار مسئولیت سنگینی را بر دوش دارند زیرا آنها وکیل و مدافع منافع و اعتبار و خواسته های به حق مردم هستند.،

انصاری گفت: شوراها فقط جنبه مشورتی ندارند زیرا قانون اساسی صرفا مشورتی نیست فراتر از اقدامات انتخابی، شوراها در انتخاب شهرداران نقش دارند که باید در سطوح دیگر توسعه پیدا کند، شوراها در ساز و کار اولیه از حلقه های وصل مردم به بدنه دولت هستند که باید در ساختار تعریف شده، خواسته ها و برنامه ها ی مردم را تحقق بخشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه سخنان خود اضافه کرد: دولت تدبیر و امید برای تحقق برنامه ها دست همکاری و نیاز به سوی همه مردم ایران اعم روستایی و شهری دراز می کند و به ویژه از شوراهای منتخب مردم در سطح کشور تقاضای همکاری دارد در این راستا تقویت نقش شورا ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هریک از دولتها در مقطع زمانی مختلف اقداماتی را انجام دادند، افزود: امروز با حماسه مردم در انتخابات دولت تدبر و امید مستقر شد، دولت در این دوره چهارساله اولویت ها در چارچوب سیاسی مشخص کرده، در مجمع تشخیص مصلحت بسته سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، این مهم راهبردی و واقع گرایانه و دوای درد اقتصاد ایران در مقطع زمانی کنونی و 10 سال آینده است.

این مسئول عنوان کرد: چشم انداز اقتصاد ایران درون زا، متکی بر مردم، توسعه صادرات، جذب سرمایه های داخلی و خارحی دولت بدون حاشیه است که بلافاصله دستور به معاون اول ابلاغ شده و هر ماه تمامی وزارتخانه ها گزارش پیشرفت اقتصاد مقاومتی خود را به دولت ارائه می کنند و ماه به ماه به مقام معظم رهبری گزارش داده می شود.

وی با اشاره به دشواری ها و سنگ اندازی های دشمن در مذاکرات هسته ای اعلام کرد: تیم مذاکره کننده ایرانی بر اساس حکمت و عزت، دستاوردهای خوبی را در گزارشات مختلف اعلام کردند، شکسته شدن دیوار تحریمها، موجب عصبانیت اسرائیل و کشورهای مترجع منطقه شده و نشان از پیروزی کشور اسلامی ایران است.

معاون رئیس جمهورگفت: بر اساس مصوبه چهارم که افزایش تدریجی قیمت ها را در بر دارد، تمرکز بر کمک به بخش تولید و صنعت و توسعه سلامت و بیمه های درمانی و کمک مستقیم به اقشار نیازمند مورد توجه قرار گرفته شده است.

وی افزود: تعطیلی طرح ها عمرانی و یعنی بیکاری که امروز جمع زیادی به دلیل وضع نابسامانی تولید و برگشت چک هایشان در زندان به سر می برند، در این زمینه درخواست دولت این است که مسئولان از سرمایه گذاران دعوت کنند و به آنها اطمینان دهند که در طرح ها و پروژه های عمرانی با آنها همکاری ویژه دارند.، دولت با همین مقدار صرفه جویی 4500 میلیاردی در بخش بهداشت و وزارت نیرو و شهرسازی، تولید و عرصه کشاورزی می تواند اقتصاد کشور را نجات دهد.

انصاری در پایان عنوان کرد: تاکید رئیس جمهور این است که با تعامل و همکاری و با اخلاق سیاسی همه ارگانها مانند نیروی انتظامی و سپاه و … مسائل و مشکلات کشور را حل کنیم، به توصیه رهبر انقلاب و امام راحل همه ما اعضای یک خانواده هستیم و باید دست در دست هم برای رفع مشکلات مردم گام برداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا