گوناگون

اقتصاد پایدار، دغدغه زنان سرپرست خانوار

رئیس بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: اقتصاد پایدار مهم‌ترین دغدغه زنان سرپرست خانوار است که باید مورد توجه ویژه برنامه‌ریزان قرار گیرد.

عصمت نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه زنان سرپرست خانوار اقتصاد پایدار است که به دلیل عدم حضور مرد خانواده و یا از کارافتادگی همسر، این زنان مسوولیت و بار زندگی را بر دوش می‎کشند.

وی افزود: عدم توجه به مقوله اقتصاد پایدار زنان سرپرست خانوار، از جمله مهم‌ترین مواردی است که این قشر از جامعه را آسیب‎پذیر می‎کند.

نصیری تصریح کرد: بهزیستی با هدف حفظ کرامت، توانمندسازی و خروج زنان سرپست خانوار از چرخه حمایتی این نهاد، اقدام به برپایی دوره‎های آموزشی با توجه به ظرفیت شهرستان و علاقه جامعه هدف خود دارد.

این مسوول تاکید کرد: با هدف تجمیع این دوره‎های آموزشی که تاکنون در مراکز استیجاری فعالیت داشتند و با مشکل جابه‌جایی روبه‌رو بودند، با اختصاص 800 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی ساختمان اختصاصی برای گروه‎های همیار زنان سرپرست خانوار احداث شده است.

نصیری خاطرنشان کرد: حضور زنان در جمع افراد همگن و پرداختن به امور مورد علاقه خود می‎تواند علاوه بر تسلی آلامی که دارند، در استفاده از تجارب و مهارت‎هایی که در زمینه حل مشکلات روزمره زندگی دارند موثر واقع شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا