گوناگون

البرز در سایه تهران زیر بار مشکلات است

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان البرز با بیان اینکه هم‌جواری البرز با پایتخت زمینه‌ساز معین بودن این استان در بحران‌ها و حوادث است، گفت: برای این پشتیبانی نیازمند تأمین امکانات و تجهیزات در حوزه مدیریت بحران هستیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدحمید طهایی امروز(23 شهریور)، در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: البرز در سایه تهران زیر بار مشکلات است و در این مسیر نگاه ویژه دولت را در تمامی ابعاد می‌طلبد.

وی با بیان این‌که نزدیکی البرز به پایتخت، قابلیت معین تهران بودن را در مدیریت بحران فراهم آورده است، افزود: این استان برای معین بودن در حوادث و بحران‌ها باید ابزار و امکانات نیز داشته باشد.

طهایی خاطرنشان کرد: در صورت بسترسازی و تکمیل تجهیزات، البرز نه تنها در رفع مشکلات داخلی استان بلکه می‌تواند پشتیبان تهران نیز در حوادث باشد؛ کما اینکه به جهت موقعیت جغرافیایی و طبیعی، در حال حاضر بار ترافیکی تهران را نیز هدایت می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان البرز، همچنین با اشاره به برخی از مشکلات استان در حوزه بحران، از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز خواستار رسیدگی به برخی موانع و خلاءهای موجود شد.

طهایی در پایان موضوع قطع آب صنایع و استفاده از آن در بخش مصرف را به عنوان یکی از مشکلات موجود برشمرد و افزود: تأمین آمبولانس، استقرار پایگاه‌های اروژانس، امداد و نجات در جاده‌ها، پد بالگرد، امداد هوایی، اتوبوس مجهز به بیمارستان سیار، ست نجات خودرو، تجهیز سدها به تجهیزات غواصی نجات و….. به عنوان کمبودهای حوزه مدیریت بحران در این استان بشمار می‌روند که انتظار تأمین آنها وجود دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا