گوناگون

الحاق هرمزبه منطقه آزاد قشم باعث شکوفایی اقتصاد این جزیره می شود

81232898 5815392

در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس با الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم موافقت کردند.

علی اکبر شعبانی فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جزیره گرچه از نظر تقسیمات کشوری بخشی از شهرستان قشم محسوب می شود، اما تاکنون از مزایای منطقه آزاد قشم، مردم جزیره هرمز بهره ای نبرده اند.

وی با تشکر از نمایندگان مجلس بخاطر موافقت با این الحاق، اظهار امیدواری کرد که پس از تایید این مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان، مراحل اجرایی این الحاق نیز به سرعت انجام و مشارکت مردم هرمز هم در توسعه این جزیره تسهیل و تسریع شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی این سازمان برای تعیین یک مدیر برای جزیره هرمز خبر داد و گفت: بطور قطع ساختار مدیریتی این جزیره، طبق سیاست های منطقه آزاد قشم تعیین و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

شعبانی فرد با تبریک این الحاق به مردم جزیره هرمز از نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، استاندار و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و همه کسانی که در تصویب این لایحه تلاش کردند، تقدیر و تشکر کرد.

لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم که به پیشنهاد دولت در جلسه روز 10آبان سال 1391 هیأت وزیران به تصویب رسیده بود با بررسی نمایندگان مجلس با 148 رای موافق 61 رای مخالف و 14 رای ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس روز چهارشنبه 18تیر 1393به تصویب رسید.

هرمز جزیره ای بیضی شکل و نوعی گنبد نمکی است و با مساحت ۴۲ کیلومترمربع در ورودی خلیج فارس در 18کیلومتری قشم و هشت کیلومتری بندرعباس قرار دارد.ک/3

1871/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا