گوناگون

معاون استاندار : صنعت مازندران باید از حالت رکود خارج شود

81232918 5815419

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری مازندران، ˈ علی احسانی ˈ در جلسه اتاق فکر معاونت برنامه ریزی و اشتغال استان گفت : تحقق این امر منوط به شناخت صحیح از ویژگی ها و پتانسیل ها و برنامه ریزی کلان در جهت توسعه بخش های مختلف آن می باشد.

وی افزود: استان مازندران به دلیل دارا بودن شرایط اقلیمی منحصر به فرد، وجود نیروهای متخصص و ظرفیت توسعه واحدهای فناور پارک علم و فناوری دارای جایگاهی است که متأسفانه تاکنون نتوانسته ایم از این ظرفیت ها به درستی بهره برداری کرده و شرایط توسعه را در این بخش مهیا نماییم.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران ،تشکیل شهرک های فناوری و IT با عنوان شهرک های دانش بنیان با رویکرد ارتقاء علوم در استان را یکی از ملزومات فعلی مازندران در راستای رشد و توسعه دانست و تصریح کرد: با توجه به فراهم شدن مقدمات این امر، در آینده ای نزدیک می توانیم به قطب صنعت و فناوری در کشور تبدیل شویم.

احسانی یادآور شد : به وسیله باز تعریف صنعت و بهره گیری از ظرفیت نخبگان و سرمایه های فکری استان می توان با نگاه به افق آینده،گام هایی ارزنده و مستحکم در حوزه صنعت برداشت.

وی به رسالت اتاق فکر و مباحث مطروحه در آن اشاره و خاطر نشان کرد: بهره گیری از ظرفیت های علمی نخبگان در قالب برگزاری اتاق فکر، علاوه بر شناخت عمیق مسائل در حوزه های مختلف، به ارائه راهکار نیز خواهد انجامید که وقوع این امر، خود زمینه ساز رشد و توسعه خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن ، تجارت ، مدیران اقتصادی، مشاوران و اعضای اتاق فکر به بررسی مسائل مربوط به بخش صنعت پرداخته و به ارائه راهکار در جهت برون رفت از مشکلات پیش روی این بخش پرداختند که در همین راستا مقرر گردید تا توسعه شهرک های فناوری با همفکری مدیران پارک علم و فناوری در دانشگاه مازندران اجرایی شود.ک/1

608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا