گوناگون

استاندار خراسان رضوی از دو واحد تولیدی در مشهد بازدید کرد

81232830 5815262

به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت صنایع تولیدات کاغذی خراسان (گلریز) در بازدید علیرضا رشیدیان از این واحد گفت: گروه گلریز سه واحد تولیدی شامل شرکت صنایع تولیدات کاغذی خراسان، شرکت کاغذ سازی نگین خراسان، شرکت آرمان سلولز توس را در مجموعه خود جای داده است.

ˈمحمد رضا هاشمیانˈ افزود: شرکت صنایع تولیدات کاغذی خراسان تولید انواع محصولات کاغذی و بهداشتی با ظرفیت سالانه 13 هزار و 110 تن با کاربرد مصرف خانگی را برعهده دارد.

وی بیان کرد: این کارخانه با سرمایه گذاری 213 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 650 نفر در سال 1387 راه اندازی شد که به عنوان نخستین کارخانه این گروه به شمار می رود.

وی گفت: با توجه به کمبود و نیاز به محصولات کاغذی و بهداشتی که هم اکنون بخشی از آن به صورت قاچاق وارد کشور می شود، گلریز را بر آن داشت به این مساله ورود کرده و در کمتر از یک سال تولید خود را توسعه دهد و دو شرکت دیگر را راه اندازی کند.

وی اظهار کرد: شرکت کاغذسازی نگین خراسان با تولید انواع محصولات کاغذی و بهداشتی و ظرفیت تولید سالانه چهار هزار و 950 تن در سال 1390 راه اندازی شد.

مدیر عامل و سرمایه گذار گروه شرکتهای گلریز بیان کرد: سرمایه گذاری اولیه شرکت کاغذ سازی نگین 100 میلیارد ریال بود که برای 72 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: شرکت گلریز بنا دارد با راه اندازی بزرگترین پروژه سلولزی کشور از نظر تعداد کارکنان و بخش تولید گامی بلند برای افزایش عرضه محصولات باکیفیت مطلوب در زمینه صنایع بهداشتی – سلولزی برداشته و جدیدترین فناوریهای روز دنیا را در محصولات خود بکارگیرد.

وی افزود: به همین منظور شرکت آرمان سلولز توس با تولید سالانه 20 هزار تن خمیر کاغذ از باگاس با سرمایه گذاری 545 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم 102 نفر و اشتغال غیر مستقیم دو هزار نفر در سال 1391 راه اندازی شد.

هاشمیان گفت: زمین مربوط به این شرکت در شرف خرید است و بخشی از ماشین آلات مربوط به تولید محصولات سلولزی خریداری شده و در حال حمل به کارخانه است.

وی اظهار کرد: ماشین آلات به کاررفته در سه شرکت مزبور از کشورهای آلمان، چین و ایتالیا وارد شده اما مهندسین این شرکت برخی دستگاه ها را ارتقا داده و نوع جدیدی از آنها را ساخته و وارد مرحله تولید کرده اند.

هاشمیان بوروکراسی اداری و عدم رسیدگی دستگاه های اجرایی ذیربط به مشکلات واحدهای تولیدی را از معضلات گروه تولیدی گلریز برشمرد.

مدیر عامل شرکت الکترواستیل مشهد نیز در بازدید استاندار خراسان رضوی از این واحد گفت: تولید این شرکت 517 هزار دستگاه یخچال و فریزرهای خانگی و صنعتی در سال است که 25 درصد بازار داخلی را تامین نموده و بخشی از محصولات خود را به کشورهای اروپایی و آسیای میانه صادر می کند.

ˈمجید محمد زاده طبسیˈ افزود: این کارخانه در سال 1361 با سرمایه گذاری دو هزار و 250 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم 842 نفر و اشتغال غیرمستقیم 15 هزار نفر راه اندازی شد.

وی گفت: این شرکت برای توسعه فرآیند کاری و تولیدات خود به دلیل نداشتن وثایق ملکی کافی فاقد امکان اخذ تسهیلات بانکی است.

وی بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی، عدم تخصیص منابع انرژی مناسب به شرکت، عدم امکان ترخیص به موقع کالا با توجه به محدودیت های خارجی در برخی از گمرکات، عدم امکان افزایش محصولات تولیدی در سال جاری با توجه به تغییر قیمت عوامل تولید را از دیگر مشکلات این واحد برشمرد و خواستار مساعدت استاندار در این زمینه شد./2

7489 /664

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا