گوناگون

بیش از 69 درصد از ارقام محلی شالی برنج در مرحله خوشه دهی است

81232910 5815405

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ˈ حسن عنایتی ˈ روز پنجشنبه در گفتگویی اظهار داشت: تاکنون بیش از 117 هزار و 875 هکتار (بیش از 69 درصد) از شالیزارهای تحت کشت ارقام محلی استان مازندران در مرحله خوشه دهی تا رسیدگی قرار دارند.

وی با بیان اینکه 9 درصد از سطوح ارقام پر محصول برنج استان نیز در مرحله خوشه دهی می باشند، افزود: وضعیت مرحله رشدی شالی در مرحله پنجه زنی و ساقه دهی تا خمیری شدن دانه و رسیدگی کامل قرار دارند.

عنایتی با بیان اینکه مبارزه بیولوژیک با آفات مزارع برنج در حال انجام است ، تصریح کرد : مزارعی که نیاز به مبارزه شیمیایی علیه آفت کرم ساقه خوار نسل دوم، مبارزه علیه بیماری بلاست و سایر بیماری ها داشته در سطح شهرستان ها در حال انجام می باشد.

وی با اشاره به آغاز اولین برداشت مکانیزه برنج از نوع ارقام محلی ، افزود: نظارت بر عملکرد کارشناسان ناظر برنج و سرکشی و نظارت بر محدوده زراعی تحت پوشش آنان از سوی کارشناسان برنج این مدیریت ادامه دارد.

سطح زیر کشت برنج استان مازندران در سال جاری بالغ بر 220 هزار هکتار می باشد و پیش بینی می گردد بالغ بر یک میلیون و 450 هزار تن شلتوک از این مزارع برداشت شود.

استان مازندران بیش از 42 درصد نیاز برنج کشور را تولید می کند.ک/1

608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا