گوناگون

المپیاد ورزشی دانشجویان و دانش آموزان سما در چالوس آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات عصر یکشنبه با حضور 18 استان به مدت پنج روز از سراسرکشور در دو ماده شنا و فوتسال در بخش دانش آموزان پسران با 320 شرکت کننده و آمادگی جسمانی وتنیس روی میز وبسکتبال ویژه دانشجوی دختر با 240 آغاز شد.

در این المپیاد استانهای مازندران، اردبیل، گیلان، کهکلویه و یویراحمد، آذربایجان شرقی، کردستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی، اصفهان، مازندران، فارس، آذربایجان غربی شرکت دارند.

مهدی فلاح رئیس شورای سیاستگذاری دانشگاه سما در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هشتمین دوره مسابقات المپیاد دانش آموزان ودانشجویان سازمان سما در دو  هفته برگزار می شود.

وی افزود: 320 دانش آموز ابتدایی متوسطه اول و دوم و240 دانشجوی دختر از واحدهای سما در رشته های شنا، اسکیت، تنیس روی میز، بستکبال و آمادگی جسمانی در قالب 18 استان به رقابت می پردازند.

فلاح افزود: این مسابقات هرساله برگزار می شود و با توچه به اینکه مازندران حرف اول را در بیشتر ورزشها می زند مازندران باردیگر توانست میزبان این مسابقات شود.

جمشید وزیری سرپرست مدیر کل تربیت بدنی وسلامت سازمان  سما کشور گفت: در سه دهه قبل با توجه به نیاز پژوهشی و دانشی مردم باعث شد تا دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شود و حدود 10سال قبل سازمان دانشگاه سما افتتاح شد.

وی افزود: در راستای رشد وتوسعه، دانشگاه سما در خصوص مسائل آموزشی توانست بهترین قهرمانان ورزشی را در خود پرورش دهد.

مهدی علیرضا نژاد سرپرست اجرای المپیاد ومدیر مجتمع سازمان سما گفت: دانش آموزان پسر در قالب 12 تیم در مسابقات فوتسال متوسطه اول و11  تیم در مسابقات متوسطه دوم وهمچنین 8 تیم هر کدام در متوسطه اول ودوم به مدت 5 روزبه رقابت می پردازند.

وی افزود: این مسابقات به صورت منظم وبا توجه به اهمیت سلامت در هفته سلامت برگزار می شود وبا توجه به اینکه چالوس دارای مجموعه رفاهی مخصوص سما است که با قابلیت پذیرش بالا و امکاناتی نظیر آمفی تائر، رستوران وسالن ورزشی، آمادگی برگزاری مسابقات کشوری واستانی را دارد.

علیرضا نژاد گفت: از برنامه های آتی این سازمان تشکیل تیم ورزشی در مدارس شهرستانها، اجباری کردن یک رشته ورزشی و ادامه فعالیت آن در سطح مدارس و دبیرستان است که این طرح به طور پایلوت در چالوس انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا