گوناگون

الگوپذیری از سبک زندگی فاطمی سبب تحکیم بنیان خانواده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد بارانی بعد از ظهر پنج شنبه در کارگاه آموزشی “سبک زندگی اسلامی” که با حضور بانوان در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر برگزار شد ضمن اشاره به ابعاد معنوی شخصیت این بزرگ بانوی اسلام گفت: با تمام احترامی که برای فاطمه زهرا(س) قائلیم، باید بگوییم که متأسفانه جایگاه این بزرگ بانوی جهان اسلام، آنچنان که باید معرفی نشده است.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) فقط الگویی برای مسلمین نیست، بلکه باید از این گنجینه الهی برای استحکام بنیان خانواده برای تمام جهانیان الگو پذیرفت و شیعیان برای معرفی بهتر این بانوی بزرگ به جهان تلاش کنند، چون الگوپذیری از سیره و روش و سبک زندگی فاطمی سبب تحکیم بنیان خانواده می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: فاطمه یک انسان است، اما انسانی که در شرایط آن روزگار تبلور یک انسان محکم به جهت اعتقاد دینی و یک همسر بی‌نظیر در همه شئون زندگی و یک حامی خانواده آنچنان که سخنانش نشانگر تسلط ایشان بر اوضاع اجتماعی سیاسی و حقوقی آن زمان بود.

بارانی اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا در هزار و ۴۰۰ سال پیش چون یک استاد دانشگاه مسائل سیاسی و اجتماعی را تحلیل می‌کند و در راستای وفاداری به ولایت و خانواده این‌ چنین برابر انسان‌های متحجر آن دوران می‌ایستد.

وی تصریح کرد: باید گفت که تلاش ما در بسیاری از عرصه‌های اجتماعی نیاز به تقویت و گاه تجدید نظر دارد.

امام جمعه مهدیشهر در خاتمه بیان کرد: زنان امروز ایران اسلامی به رغم دارا بودن بسیاری از صفات خوب باید فضایلی چون قناعت، مناعت طبع، سخاوت، حیا، حمایت قوی از همسر، عشق نسبت به فرزندان، محبت به زیر دستان، یاری پدر و مادر و عشق بی‌حد و حصر نسبت به خدای سبحان را با تلاش بیشتری در برنامه‌های خود قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا