گوناگون

الگو سازی فرهنگی برای اثر بخشی مطلوب تر/ فرآیند تربیتی مهم ‌ترین هدف فرهنگی کانون است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود سلیمانی دوشنبه ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه از اهداف و برنامه های سال 93 کانون خبر داده و اظهار کرد: تقویت روحی و علمی مربیان و ایجاد انگیزه و نشاط در آنها برای ارائه خدمات و فعالیت های بهتر به کودکان و نوحوانان از اهداف این سازمان در سال جاری است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی افزود: این امر با آموزش‌های روز و توسط اساتید با تجربه در دو مرحله انجام می شود.

43 مرکز کتابخانه‌ای در سطح استان

وی از  43 مرکز کتابخانه‌ای در سطح استان خبر داده و گفت: این مراکز شامل 34 مرکز ثابت، شش مرکز سیار و سه مرکز پستی است.

سلیمانی ابراز کرد: در مجموع تعداد 412 هزار و 798 کتاب در این مراکز وجود دارد و هشت مرکز در مشهد، یک مرکز در جیم آباد و بقیه مراکزدر 21 شهرستان و روستای استان قرار دارند.

وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان ها بیش از یک مرکز داریم عنوان کرد: به نمونه می توان به سه مرکز در نیشابور، سه مرکز در سبزوار و دو مرکز در گناباد اشاره کرد.

20  هزار عضو کانون در خراسان رضوی

سلیمانی با اشاره به تعداد 20 هزار 628 نفر عضو کانون در استان خراسان رضوی تصریح کرد: این اعضا شامل هشت هزار و 993 نفر پسر و 11 هزار و 635 نفر دختر هستند.

وی با بیان اینکه تعداد 586 هزار و 688 نفر هم در کل فعالیت های مراکز کانون در سطح استان حاضر بوده اند، ادامه داد:حتی در فصل تابستان هم که مدارس تعطیل هستند مراکز ما فعالند و اعضای کانون تغذیه فکری می‌شوند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی تاکید کرد: ما به دنبال الگو سازی فرهنگی هستیم تا اثر بخشی مطلوب تری داشته باشیم.

به دنبال ارائه آمار نیستیم

وی با بیان اینکه ما به دنبال ارائه آمار نیستیم افزود: هدفمان عملی نمودن وعده‌ها و اهدافمان است تا فعالیت‌های فرهنگی در جامعه نمود پیدا کند که اگر نمودی در جامعه مشاهده نشد مشکلی وجود دارد که باید حل شود.

کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی هم در ادامه این نشست عنوان کرد: کانون یکی از مکان‌هایی است که به تأمین نیازهای کودکان و نوجوانان می‌پردازد .

فهیمه سلجوقی ابراز کرد: یکی از این کارها قراردادن کتاب در اختیار ا دو گروه سنی بوده و به همین جهت اقدام به راه اندازی کتابخانه در کانون‌های سطح استان کرده‌ایم.

وی افزود: واحد کارشناسی استان با هدف نظارت بر مراکز و موضوعات فرهنگی، اردویی و غیره که امسال چهارمین سال اجرای آن را داریم بر اساس نیازسنجی‌های اولیه کار کرده و خط مشی‌هایی را هم مشخص کرده است.

فرآیند تربیتی مهم ‌ترین هدف فرهنگی کانون است

کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد: و یکی از مهم ‌ترین اهداف برنامه‌های بخش فرهنگی کانون فرآیند تربیتی است که با حضور اعضا و ترغیب آنها به کتابخوانی و فرهنگ مطالعه محقق می شود.

کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی هم در ادامه ابراز کرد: بخش هنری این کانون در ارائه پرورش کودکان و نوجوانان در چهار بخش  فعالیت دارد.

سهراب خواجه نژاد افزود:  برگزاری کلاس‌هایی در رشته‌های نقاشی، سفال، فیلم سازی، انیمیشن، تئاتر، یزود و موسیقی، عکاسی و خوشنویسی طی هزار و 400 ساعت آموزش تخصصی توسط 35 مربی در سطح استان از جمله این فعالیت ها است.

وی عنوان کرد:در حال فراهم آوردن  برنامه‌های مقدماتی روز جهانی کودک هستیم و در پایان سال هم ویژه برنامه فعالیت‌های هنری کودکان و نوجوانان را برگزار می‌کنیم.

استقبال کودکان از برنامه های تابستانی کانون

کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد: ما در فصل تابستان نیز برنامه‌هایی را برای گروه های سنی داریم که همه ساله با استقبال پرشور کودکان مواجه می شویم  و به همین منظور از حضور 60 مربی در کلاس‌های هنریمان بهره مند می‌شویم.

خواجه نژاد اظهار کرد: 150 کارگاه در سال گذشته داشتیم و امسال نیز پیش بینی می‌کنیم که تعداد این کارگاه‌ها بیشتر شود و به طور میانگین به ازای هر استاد و کارگاه 10 هنرجو داشته باشیم.

وی افزود: در سال گذشته 16 کارگاه در سطح استان‌ها برگزار شد که خراسان رضوی میزبان جشنواره پرده خوانی آن بود و امسال نیز هشت کارگاه و البته به صورت متمرکز در تهران برنامه ریزی می‌شود و هنوز ابلاغ اجرایی آن به مراکز استان‌ها داده نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا