گوناگون

امام‌جمعه کرج: خواب ارتباط با آمریکا تعبیر نمی‌شود

امام جمعه کرج گفت: فتنه‌گران و جیره‌خواران غربی بدانند که خواب ارتباط با آمریکا به برکت حضور حزب‌الله و مردم غیور ایران هرگز تعبیر نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی‌همدانی امروز(28 شهریور)،در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، طی سخنانی اظهارکرد: خداوند با نزول قرآن، راه و روش زندگی را برای بندگان مشخص کرده است و انسان با عمل به آیات این کتاب الهی می‌تواند مسیر رستگاری و درستکاری را به سلامت طی کند و به سرمنزل نهایی که همان لقای پروردگار است، برسد.

وی افزود: عمل به قرآن مختص به زمان و مکان خاصی نیست و فراگیر بودن آن انسان را موظف می‌سازد که با تفحص و دقت در آیات، راهکار مناسب را با توجه به نیاز زمان به کار گیرد.

این مقام مسئول در ادامه به آیات 23 تا 26 سوره قصص اشاره کرد و گفت: در این آیات از ضرورت عفت و پاکدامنی زنان سخن به میان آمده و از حیا به عنوان گوهری یگانه یاد شده است.

حسینی‌همدانی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز برخی زنان با بی‌توجهی به مسئله حجاب و رعایت عفت، زمینه بسیاری از بحران‌ها را در جامعه فراهم آورده و فضای جامعه را به سمت انحطاط سوق می‌دهند.

امام جمعه کرج ادامه داد: اسلام مخالفتی با حضور زن در عرصه‌های اجتماعی ندارد ولی با رواج بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه به شدت مخالف است و زنان می‌توانند با رعایت چارچوب‌های اسلامی در صحنه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و… حضور یابند و به توسعه جامعه کمک کنند، اما این حضور نباید با افزایش معصیت درجامعه همراه شود؛ چرا که یقیناً اثرات منفی و نامطلوبی برجای می‌گذارد.

وی در ادامه از تقوا به عنوان مقدمه رستگاری نام برد وگفت: تقوا وسیله‌ای برای رساندن انسان به جایگاه رستگاری است و همچون سپری انسان را در مسیر پرپیچ و خم دنیا از گزند رهزنان در امان نگه می‌دارد و او را به سلامت به سرمنزل نهایی می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز به یاد مرگ بودن را نشانه بارز متقیان دانست و گفت: انسان‌های باتقوا درهمه حال به یاد مرگ و سفر آخرت هستند و می‌دانند که منشاء همه پلیدی‌ها فراموشی مرگ است، لذا همواره مرگ را به خود نزدیک می‌بینند.

این مقام مسئول گفت: فراموشی مرگ و آخرت آثار و تبعات منفی بسیاری به دنبال دارد که بی‌تفاوتی نسبت به هم نوع و ثروت‌اندوزی از مهم‌ترین این آثار است.

وی اذعان کرد: افرادی که مرگ را از خود دور می‌بینند چنان در زندگی دنیایی غرق می‌شوند که به غیر از امیال و اهداف خود چیزی را نمی‌بینند، دریغ از آن که دنیا به هیچ‌کس وفا نخواهد کرد و سرانجام آنان نیز راهی سفر آخرت می‌شوند.

امام‌جمعه کرج با توصیه مبنی بر زنده‌نگداشتن یاد مرگ تأکید کرد: زندگی و اعمال خود را به گونه‌ای ساماندهی کنید که اگر روزی مرگتان فرا رسید دچار خسران و پشیمانی نشوید.

حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب مستکبران جهانی از حربه‌های مختلف استفاده کردند تا بتوانند انقلاب را نابود سازند، اما نقشه‌های شوم آنان نقش برآب شد و انقلاب نه تنها نابود نشد بلکه به برکت آن موجی از بیداری در کشورهای تحت سلطه به وقوع پیوست.

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب که نتوانستند در این حوزه موفق عمل کنند، صدام را حمایت کردند تا جنگ تحمیلی را آغاز کند، اما خوشبختانه ملت ایران به یاری خداوند در دوران هشت سال دفاع مقدس با پایمردی در مقابل نیروهای بعثی ایستادگی کرد و به دشمنان اجازه کوچک‌ترین تعرض به آب و خاک میهن اسلامی ایران را نداد.

این مقام مسئول افزود: عزت امروز ایران به برکت دوران دفاع مقدس و خون شهدایی است که برای حفظ ارزش‌های اسلامی پا به میدان گذاشتند و تا آخرین نفس در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و سرانجام با نثار خون پاک خود امنیت را به مردم هدیه دادند.

وی گفت: دشمنان بدانند که اگر روزی بخواهند بر علیه ایران اقدامی کنند باز هم ملت ایران همچون گذشته از آرمان‌های خود دفاع خواهد کرد.

امام جمعه کرج در پایان سخنان خود به فرارسیدن ماه مهر اشاره کرد و گفت: معلمان باید آموزش دانش‌آموزان را با پرورش عجین سازند و در کنار مسایل درسی به ارتقای روحی دانش‌آموزان نیز توجه کنند؛ چرا که رمز توسعه جامعه در تربیت نسلی است که بعد معنوی را در کنار توسعه علمی مدنظر قرار می‌دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا