گوناگون

امام جمعه اصفهان: بعد از دفاع مقدس، هیچ کشوری جرات مقابله با ایران را ندارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به هفته دفاع مقدس خطاب به سران برخی کشورها گفت: در دفاع مقدس همه علیه ایران دست به دست هم دادید اما شکست خوردید و هنوز هم شکست می‌خورید؛ شما شکست خورده و افتاده ایران هستید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) منطقه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به بیست و سوم ذی القعده، روز مخصوص زیارت علی ابن موسی الرضا (ع) اظهار کرد: امروز بنا به روایتی روز شهادت امام هشتم است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به سالروز آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: 29 شهریور سال 1359 صدامیان با هواپیماهای خود جنگ گسترده‌ای را علیه ملت ایران به راه انداختند، اما به کوری چشم کسانی که خیال می‌کردند در چند روز می‌توانند انقلاب و انقلابیون ما را از پای در بیاورند و به کشور لطمه بزنند، نه تنها این‌گونه نشد بلکه دستاوردهای بسیار ارزشمند و شیرینی به دست آوردیم.

طباطبایی‌نژاد افزود: اگر چه عده‌ای که برای ما بسیار ارزشمند بودند از دست رفتند و عده‌ای مجروح شدند و با صدماتی زندگی می‌کنند که برای ما سخت و جانکاه است اما دفاع مقدس مردانگی و همبستگی و اطاعت ملت بزرگ ایران از رهبری خود را نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما در دفاع مقدس و بعدها و تا امروز پشتیبانی و اطاعت از رهبری خود را به جهانیان نشان دادند، به گونه‌ای که اکنون و صدها سال دیگر پشت دشمن را خواهند لرزاند و جرات مقابله با ما را نخواهند داشت.

امام جمعه اصفهان گفت: مردم ما، زن و مرد، پیر و جوان به دستور خداوند عمل کردند که وقتی با دشمن مواجه می‌شوید سیلی را آن‌قدر محکم بزنید و صدمه و لطمه را آن‌چنان وارد کنید که نه تنها آن دشمن دیگر چنین جراتی نکند بلکه بقیه هم جرات نکنند و بفهمند که با چنین مردان و زنانی نمی‌توانند در بیافتند.

وی تصریح کرد: مردم و نیروهای مسلح ما این سیلی را به خوبی به دشمن زدند سیلی که بدون شک یکی از دستاوردهایش این است که دشمن ولو این‌که آمریکا باشد دیگر جرات نمی‌کند که روبروی ما بایستد و می‌داند که هیچ چیزی از ما نمی‌توانند بگیرند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: اگر هم شهری همچون خرمشهر را 19 ماه اشغال و آنجا را به پادگان تبدیل کنند و با 40 هزار نیروی مسلح در آن آماده باش باشند، به گونه‌ای که صدام می‌گفت اگر خرمشهر را بگیرید من کلید بصره را به شما می‌دهم، اما جوانان این مرز و بوم نشان دادند که در مقابل دشمن و قلدری‌هایش می‌ایستند و این ارزشمند بود.

وی خودباوری را یکی دیگر از دستاوردهای دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: ما به همه جهان نشان دادیم که می‌توان در مقابل همه کفار ایستاد و پیروز شد و هنوز هم پیروز هستیم چرا که خود را باور کردیم.

طباطبایی‌نژاد در تشریح دیگر دستاورد دفاع مقدس و با اشاره به اهمیت خودباوری گفت: جوانان ما فهمیدند خودشان باید کار کنند، سلاح بسازند، وسایل و ادوات جنگی و هواپیما بسازند و در این زمینه نیز جهش فوق‌العاده‌ای کردیم، به حدی که دنیا را به تعجب واداشتیم.

وی دستاوردهای این جهش علمی و دفاعی را نه تنها برای ایران بلکه برای دنیای اسلام هم کارساز دانست و تصریح کرد: غزه‌ای که روزگاری سنگ به دشمن صهیونیستی پرتاب می‌کرد و با گلوله جواب می‌شنید اما امروز موشک پرتاب می‌کند و این‌ها همه از ثمرات دفاع مقدس و خودباوری جوانان مسلمان است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا