گوناگون

امام جمعه گرگان: معلمان احترام به پدر و مادر را به دانش‌آموزان بیاموزند

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، جامعه بدون علم و دانش را جامعه‌ای عقب مانده توصیف کرد و گفت: کشوری می‌تواند سر بلند کند و افتخار نماید که جاده‌ها و دریچه‌های علم را یکی پس از دیگری بگشاید.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گرگان افزود: در منطق اسلام، علم و دانش یک امتیاز و یک هدف است و کسب علوم و کشف اسرار خلقت، یکی از نعمات الهی است.

امام جمعه گرگان با تبریک آغاز سال جدید تحصیلی گفت: شروع ماه مهر، فصل بهار تحصیل و علم آموزی برای نونهالان، کودکان، نوجوانان و جوانان در مدارس و دانشگاه‌هاست و وظیفه همه معلمان و اساتید این است که همه این مجموعه‌ها را علاقه مند به تحصیل علم و دانش پرورش دهند.

نورمفیدی تصریح کرد: جوانان ما باید علاقه‌مند به تحصیل تربیت شوند و درس خواندن تنها برای کسب و کار نباشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بعد دیگر تحصیل که مهم‌تر است، تربیت و پرورش شخصیت دانش آموزان است که نونهالان و کودکان ما باید از همان ابتدا شاکر نعمات الهی بار بیایند و احترام به پدر و مادر به همه آنها آموزش داده شود.

نورمفیدی هم‌چنین به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در کشورهایی که درگیر جنگ بوده‌اند همیشه پایان و پیروزی در جنگ جشن گرفته می‌شود اما در ایران اسلامی شروع جنگ تحمیلی به عنوان هفته دفاع مقدس جشن گرفته می‌شود که دلیل آن ریشه در قرآن دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: جنگ حق و باطل از همان ابتدای خلقت بین آدم و شیطان و هابیل و قابیل آغاز شده و تاکنون ادامه داشته و انشاء الله تا زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) نبرد بین ایمان و کفر و درستی و نادرستی پایان می‌یابد.

نورمفیدی افزود: هفته دفاع مقدس در حقیقت روز عید است زیرا جوانان ما برای دفاع از حق و مقابله با باطل به پا خاستند و تمام حق در برابر تمام باطل ایستاد.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: هم‌چنان که عاشورا نیز به تعبیری عید است و عید اولیای الهی است، زیرا که تمامیت جبهه حق در برابر تمامیت جبهه باطل قرار گرفت.

نورمفیدی ادامه داد: ما نیز شروع جنگ تحمیلی را به عنوان هفته دفاع مقدس جشن می‌گیریم تا از شهیدان گرانقدری که جان و هستی خود را فدا کردند، جانبازانی را که از سلامتی خود گذشتند و آزادگانی را که سال‌ها در زندان‌های رژیم بعث عراق مقاومت کردند، مورد تکریم و احترام قرار دهیم.

نماینده ولی ‏فقیه در استان گلستان هم‌چنین گفت: مردم در هشت سال دفاع مقدس با همراهی کردن امام امت و اهداء جان و مال خود اجازه ندادند تا دشمن بعثی و متحدان آنان وجبی از خاک کشور را تصرف کنند که به فرموده حضرت امام(ره) هدف اصلی استکبار از جنگ هشت ساله علیه ایران متوقف کردن رشد و پیشرفت انقلاب نوپای اسلامی بود که با از خودگذشتگی و ایثار فرزندان ملت و همراهی پروردگار متعال ناکام ماند.

نورمفیدی در خطبه اول نماز نیز با بیان آیاتی از قرآن و حدیثی از امیرالمؤمنین علی (ع) اظهار کرد: همه انسان‌ها در فردای قیامت نه فقط پاداش اعمال خیر و شر خود را می‌بینند بلکه خود اعمال خوب و بد خود را در صحنه قیامت خواهند دید.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: خود اعمال شر انسان، برای او آتش و اعمال نیک و خیر او، نعمات بهشتی می‌شود، از این رو انسان بدکار وقتی چشمش به عمل شر خود می‌افتد آرزو می‌کند که ای کاش این صحنه برای من پیش نمی‌آمد و من این عمل را نمی‌دیدم.

نورمفیدی ادامه داد: بدین سبب در آیات قرآنی به انسان هشدار داده می‌شود که از فردای قیامت که همه ما در پیش داریم بترسید، چرا که همه اعمال دقیقا مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما خوب‌کاران با امنیت وارد روز محشر می‌شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا