گوناگون

امام جمعه شیراز: هدف آمریکا از ائتلاف، حفظ داعش برای آینده است

امام جمعه شیراز گفت: امروز جامعه برای سلامت جسم اداره بهداشت و آموزش پزشکی و برای سلامت محیط بهداشت محیط را دارد، اما برای سلامت و بهداشت فکر و اندیشه طرحی ندارد و برای بهداشت عقل و خرد مطالعه‌ای نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه 27 شهریور گفت: امروز هر چه واردات ذهن باشد از هر کجا که بیاید، انسان آن را می‌پذیرد، ما باید به واردات ذهنی خودمان عنایت داشته باشیم و لذا بارها و بارها گفته شده اعتقادات و دین خودتان را به کسانی که مطمئن به آن‌ها هستید ارائه کنید.

خطیب جمعه شیراز با بیان این‌که در گذشته مومنان در تمام موضوعات به ائمه مراجعه می‌کردند، گفت: اما امروز هر کتابی بدون این‌که بررسی شود در اختیار آحاد و افراد جامعه قرار می‌گیرد، فضاهای مجازی، ماهواره‌ها و رسانه‌های مجازی همه مسائل را به هم می‌بافند و خوراک فکری جوانان ما را می‌سازند و ما از آنان بی اطلاع هستیم و این نقطه درد جامعه امروز است؛ این‌که زندگی ما از سبک اسلامی و ایرانی فاصله گرفته و به دیگران شباهت پیدا کرده همین است که واردات فکر و اندیشه ما واردات صحیح و شایسته‌ای نیست.

وی هم‌چنین با یادآوری این‌که امروز، بیست و سوم ذی‌القعده، روز زیارتی مخصوص امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) است، گفت: اساساً ذی‌القعده پیوند استواری با امام هشتم دارد، آغاز ماه ذی‌القعده ولادت فاطمه معصومه(س)، یازدهم ذی‌القعده ولادت امام هشتم، بیست و سوم زیارتی مخصوص ایشان و پایان ماه ذی‌القعده هم شهادت امام جواد(ع) است، لذا این ماه نزد علما و بزرگان دین جایگاه و منزلت خاصی دارد و دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای آن آمده است.

ایمانی هم‌چنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته دفاع مقدس و هم‌چنین آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: پیوند دفاع مقدس و سال تحصیلی برای ما حاوی نکات فراوانی است.

خطیب جمعه شیراز با اشاره به سوره مبارکه بقره و این‌که در این سوره مبارک، مسئله تعلیم علم و جهاد در راه خدا هر دو با هم آمده است، این موضوع را نشان دهنده توجه اسلام به قلم و سلاح و پیوند آن دانست و گفت: در اسلام قلم و سلاح پیوندی استوار و ناگسستنی داشته‌اند، کتاب و شهادت با هم همراه بوده و همراه هست.

ایمانی هم‌چنین با اشاره به عمل جراحی موفقیت‌آمیز مقام معظم رهبری و ضمن شکرگزاری سلامت و عافیت ایشان، ضمن قدردانی از رسانه‌ها خصوصا صدا و سیما برای پوشش مناسب این مهم، به جوسازی رسانه‌های دشمن و حشایه‌سازی‌های انجام شده اشاره و اضافه کرد: رسانه‌های بیگانه و متأسفانه بعضی از رسانه‌های وابسته در داخل با حاشیه پردازی‌هایی می‌خواستند ذهن و اندیشه مردم ما را به اضطراب بیندازند که بحمدالله با تدبیر رسانه‌ای به موقع و خبررسانی‌های خوبی که صدا و سیما انجام داد، فضای کار به میزان قابل توجهی از دست دشمنان و دوستان وابسته به دشمنان گرفته شد.

وی ادامه داد: نکته دوم این‌که رهبر معظم انقلاب محل معالجه را یکی از بیمارستان‌های دولتی قرار دادند و بعد به کادر پزشکی و پرستاری داخل اعتماد کردند و همین اعتماد را هم در پایان دوران نقاهت هنگام خروج از بیمارستان به طور رسمی اعلام کردند که توانایی کادر پزشکی و پرستاری ما بسیار بالاست و بحمدالله فرزندان انقلاب اسلامی در عرصه رسیدگی به سلامت جامعه گام‌های بسیار بلندی برداشته‌اند و افق بلندی هم پیش‌روی آن‌ها باز است.

ایمانی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب بیمارستان دولتی را بر شخصی و معالجه به دست پزشکان داخلی را بر پزشکان خارجی ترجیح دادند، گفت: رهبر معظم انقلاب در این مدت با اظهار علاقه فوق‌العاده اقشار مختلف مردم و نمایندگان گروه‌ها، هم از داخل و هم از خارج روبرو شدند.

امام جمعه شیراز هم‌چنین به ائتلاف ایجاد شده توسط آمریکا برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و داعش در فرانسه اشاره و با یادآوری اظهار نظر مقام معظم رهبری در این خصوص، خاطرنشان کرد: همان‌هایی که دیروز گروه تروریستی را به وجود آورده‌اند، امروز دور هم جمع شده‌اند که با این گروه دست‌پرورده خودشان مبارزه کنند!

وی اضافه کرد: منادیان دروغین حقوق بشر چندین سال است با صحنه‌های بسیار بسیار نگران کننده‌ای در سطح جهان روبرو بودند، در هیچ کدام از این صحنه‌ها، اینها احساس تکلیف نکردند اما با گزارش مسئله‌دار چند خبرگزاری مبنی بر این‌که دو خبرنگار آمریکایی سر بریده شده و یک انگلیسی تبار کشته شده، یک مرتبه تکلیف آنان در دفاع از حقوق بشر مطرح می‌شود، احساس مسئولین می‌کنند و به میدان می‌آیند؛ گویا تنها و تنها زیر این آسمان در طول این چند سال سه نفر بشر و انسان به وجود آمده آن هم دو خبرنگار آمریکایی و یک تبعه انگلیسی هستند و بقیه از نژاد غیرانسانی و فاقد حقوق انسانی و شهروندی بوده‌اند.

ایمانی با تصریح این‌که دنیا به افکار سردمداران این کشورها و مدعیان دروغین حقوق بشر می‌خندد، گفت: ائتلاف زمانی شکل گرفت که داعش توسط مردم و ارتش سوریه و عراق در حال عقب نشینی است، داعش با همه امکاناتش می‌خواست بغداد را بگیرد، نتوانست و عقب نشینی کرد، یکی از شهرهایی که بیش از پنجاه روز محاصره بود از دست آن‌ها خارج شد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: آمریکا در این شرایط ائتلاف تشکیل می‌دهد، طبیعی است این ائتلاف معنا دارد، یعنی می‌خواهند موقعیت گروه‌های تروریستی را تثبیت بکنند، یعنی اجازه نابود شدن به داعش و گروه‌های تروریستی را ندهد، یعنی آنچه امریکا در جنگ نیابتی در سوریه نتوانست انجام بدهد امروز با دخالت مستقیم انجام بدهد، یعنی مجموعه‌ای که در حال جان کندن بودند آمریکا به آن‌ها نیرو تزریق کند و آن ها را فعال کند، همان‌گونه که ما در افغانستان شاهد بودیم.

وی ادامه داد: مگر لشکرکشی آمریکا به افغانستان بعد از یازدهم سپتامبر روی چه اساسی بود؟ روی مبارزه با تروریسم و القاعده و طالبان بود، آیا القاعده و طالبان مردند؟ یا آنها را برای روز مبادا در شرایط لازم نگهداری کردند و می‌کنند؟

امام جمعه شیراز گفت: امروز هم آمریکا برای این‌که داعش از دستش خارج نشود آن را نگه می‌دارد تا بتواند در شرایط آینده از آن‌ها استفاده لازم را داشته باشد و بعد در کشورها دخالت نظامی کند، سوریه الان خودش اعلام می‌کند که با گروه‌های تروریستی و داعش برخورد می‌کند، عراق هم با حکم مرجعیت و حضور مردم حرکت را آغاز کرد و نتیجه گرفت، آمریکا می‌خواهد بهانه‌ای پیدا و حضور نظامی خودش را تثبیت کند که به بهانه‌هایی مردم بی‌گناه را بمباران کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا