گوناگون

خطیب موقت اراک:رسوایی منافقین از بارزترین دستاوردهای دفاع مقدس است

امام جمعه موقت اراک بر لزوم بزرگداشت هفته دفاع مقدس تأکید کرد و معرفی اسلام به تمام دنیا، اثبات برخورداری ملت از نصرت الهی، ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری، اثبات نقش رهبری در هدایت جامعه و کسب تجارب سیاسی و اقتصادی و نظامی را از جمله دستاوردهای دفاع مقدس دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام مظفری در خطبه‌ی نماز جمعه امروز هم‌چنین رسوایی منافقین را نیز از بارزترین دستاوردهای دفاع مقدس اعلام کرد و با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بر اهمیت تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: در قرآن آیات متعددی وجود دارد که به بحث تعلیم و تربیت اسلامی توجه ویژه‌ای کرده است.

وی اضافه کرد: قبل از تعلیم و تحصیل علم، تزکیه و اخلاق مورد توجه قرآن کریم و آموزه‌های دینی قرار گرفته است، مخصوصاً تربیت نوجوانان که امانات الهی هستند.

مظفری اظهار کرد: این بخش باید توسط متصدیان آموزش‌وپرورش و وزارت علوم مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

مظفری در ادامه ضمن توصیه مردم به تقوای الهی، خوشبختی و رستگاری را سرانجام عمل به وظایف الهی دانست و گفت: مکاتب و دیدگاه‌های مختلفی درباره خوش‌بختی و نیک‌بختی وجود دارد، برخی افراد خوش‌بختی را در ثروت، قدرت و شهرت تعریف کرده‌اند و بعضی‌ها آن را در لذایذ دنیوی و… می‌دانند.

وی با بیان این‌که مکاتب دیدگاه‌های خاص خود را دارند بیان کرد: اسلام دینی تکامل یافته و چندبعدی است که همه جوانب زندگی بشر را در بر می‌گیرد و نه‌ تنها به بعد معنوی بلکه به بعد مادی زندگی انسان نیز توجه می‌کند.

مظفری افزود: دین کامل، اسلام است چون از دیدگاه اسلام مقصد انسان به این دنیا ختم نمی‌شود و مرگ پایان زندگی او نیست، بلکه نقطه عطفی در تاریخ زندگی بشر و مقدمه‌ای برای زندگی حقیقی و نهایی است.

امام جمعه موقت اراک با ذکر دیدگاهی از اسلام که خوش‌بختی از چیزی منشأ می‌گیرد که به انسان آرامش و آسایش می‌دهد، اظهار کرد: در این خصوص باید دید چه چیزی به انسان آرامش می‌دهد.

وی با ذکر حدیثی از امیرالمؤمنین علی(ع) مبنی بر این‌که مال و ثروت و دارایی در عین حال که خوب است مضراتی نیز دارد، گفت: مال و ثروت زیاد رنج‌آور است و هر کس به دنیا و ثروت تعلق خاطر پیدا کند دائماً نگران نگهداری و حفظ اموالش است و آرزوهای دور و دراز در سرش می‌پروراند.

وی تأکید کرد: اسلام مخالف پول و مکنت نیست و آنچه که مهم است دل‌نبستن به دنیا و نداشتن توجه تام به مادیات است.

خطیب موقت نماز جمعه اراک خاطرنشان کرد: قبل از این‌که انسان از خداوند پول و مادیات بخواهد باید توان تحمل آن‌ و راه صحیح استفاده از آن را از خدا بخواهد.

وی در پایان با اشاره به تعبیر حضرت علی(ع)، مثل دنیا را مثل مار خوش‌خط و خالی دانست که دارای ظاهری زیباست، اما درونش سم مهلکی دارد و تنها یاد خداست که آرامش دهنده قلب‌هاست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا