گوناگون

زمینه انتقال تجارب از اجرای پروژه های کمک های کوچک درکشور فراهم است

81221244 5795594

به گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، «لاله دارایی» که در کارگاهی که به منظور تبادل تجارب پروژه های کمک های کوچک در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران و با حضور کارشناسان و دست اندرکاران پروژه های منارید و حبله رود تشکیل شده بود افزود: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته و موفقیت های حاصله از فعالیت های SGP در عرصه های تحت مدیریت پروژه های منارید و حبله رود، نمونه های موفق و تجربیات بدست آمده در قالب برگزاری این کارگاه یک روزه به کارشناسان مرتبط انتقال داده می شود .

وی با اشاره به این که اجرای پروژه های کمک های کوچک ، نمونه های موفقی هستند که در عرصه های منابع طبیعی سازگاری محیط زیستی برایشان لحاظ شده است اظهار داشت : در برنامه های مورد نظر SGP ، توسعه درون زائی براساس دانش بومی و توان های موجود در عرصه های مختلف با مشارکت جوامع محلی مورد تاکید می باشد .

بر اساس این گزارش در این کارگاه نمایندگانی از دستگاه های مرتبط با مباحث آب و خاک عضو کمیته فنی طرح حبله رود شرکت داشتند .

طرح ملی مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله رود علاوه بر مواجهه رودررو با پدیده بیابان زایی و حفظ و احیای منابع طبیعی و مراتع، توسعه کشاورزی، افزایش تولید و اشتغالزایی را نیز در پی داشته است.

اجرای این طرح که با کمک سازمان ملل در حال اجرا است نشان داد که در صورت داشتن طرحی جامع و یک آمایش مناسب می توان می توان با همت جمعی بر زمین خشک نیز فائق آمد و از بیابان، نیز بهره ها گرفت.

تهرام/7243/564

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا