گوناگون

دفتر خوشه کسب و کار گلخانه ای در جیرفت راه اندازی شد

81221242 5795588

به گزارش ایرنا، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در این آیین گفت: سالیانه 4.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در جنوب کرمان تولید می شود که این میزان تولید نیاز به ساماندهی دارد.

فرج اله عارفی بیان کرد: نیاز است خوشه صنعتی خرما و مرکبات در جنوب استان کرمان راه اندازی شود.

وی ظرفیت تولید خرما و مرکبات را به ترتیب 220 و بیش از 500 هزار تن ذکر کرد و گفت: این میزان تولید قابل افزایش و نیاز است خوشه کسب و کار مربوط به این محصولات هم راه اندازی شود.

فرماندار جیرفت هم گفت: با توجه به ظرفیت بالای کشاورزی در جنوب استان زمینه ایجاد اشتغال، فرآوری و صادرات محصولات هم اکنون فراهم شده است.

احمد امینی روش افزود: شهرستان جیرفت با داشتن بیش از یکهزار هکتار گلخانه نقش موثری در تولید محصولات گلخانه های در سطح کشور و استان دارد.

وی تصریح کرد: راه اندازی خوشه صنعتی محصولات گلخانه ای جنوب استان در جیرفت موجب سامان دهی، بازاریابی و صادرات محصولات گلخانه ای می شود که توسعه اقتصادی منطقه و کمک به کشاورزان را به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان هم گفت: 11 خوشه کسب و کار در استان شناسایی شده است که خوشه کسب و کار خرما و پسته راه اندازی شده و امسال هم خوشه کسب و کار سنگ، فرش و محصولات گلخانه ای راه اندازی می شود.

مجید غفاری بیان کرد: این خوشه ها از زمان تولید تا فروش کشاورزان را همراهی می کنند که با راه اندازی این خوشه ها از کشاورزان در زمینه های تامین نهاده ها، بازاریابی و سایر مراحل کاشت، داشت و برداشت حمایت می شود.ک/2

7444/8154

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا