گوناگون

امام جمعه اراک: پیرشدن جمعیت ازمهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری است

81225430 5802608

آیت الله ˈ قربانعلی دری نجف آبادیˈ شامگاه جمعه در برنامه تفسیر قرآن کریم در مصلای بیت المقدس اراک افزود: خانواده ها باید با الگوگیری از سیره اهل بیت(ع) فرزندان خود را به ازدواج زودهنگام تشویق و آنها را به حقوق زناشویی آشنا کنند.

وی ادامه داد: نظارت سازنده و آگاهانه افراد ذی نفوذ خانواده بر زندگی زوج جوان به نحوی که مشکلات در مراحل ابتدایی حل شوند، در راستای تقویت بنیان خانواده ضروری است .

امام جمعه اراک اظهار کرد: با دل نگرانی و برداشت نادرست جوانان از آینده، نه تنها مشکلات حل نمی شود بلکه بیشتر هم می شود بنابراین باید جوانان را به پرهیز از این تفکر واداشت و در مورد این که ازدواج به رونق زندگی می انجامد، توصیه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در تفسیر آیه های هفتم و هشتم سوره مومنون بیان کرد: امانتداری، مهم ترین نیاز جامعه کنونی است و برای دست یابی به آن باید فرهنگ سازی شود.

آیت الله دری نجف آبادی حضرت محمد(ص) را بهترین الگوی امانتداری برای تمام مردم جهان دانست و گفت: امانتداری از جمله نشانه‏ های ایمان به خداوند است و لازمه ی دینداری، ادای امانت و توجه به دستورات الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی توضیح داد: وفای به عهد نیز بسیار در قرآن کریم سفارش شده است و مومنان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند و در هر شرایطی به عهد خود وفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: امانتداری و وفای به عهد دو مولفه مهم هستند که هم باید در درون خانواده ها و هم در بین مسوولان نهادینه شوند.

برنامه تفسیر قران کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان هر شب در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می شود.ک/2

7115/559

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا