گوناگون

امام جمعه ارومیه: قدم گذاشتن خیرین در راه شادی نیازمندان، بیمه کردن زندگی خودشان است

81240541 5828335

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی عصر روز چهارشنبه در آیین جشن گلریزان در مسجد امام موسی بن جعفر (ع) ارومیه افزود: آیات و روایات متعددی در خصوص اهمیت انفاق در جامعه اسلامی وجود دارد و کمک به زندانیان نیازمند نیز عین انفاق است.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن با مضمون 700 برابر شدن مالی انفاقی توسط مومنان اضافه کرد: مومنان می توانند بر اساس وسع مالی خود در راه کمک به نیازمندان که زندانیان نیازمند نیز از این افراد به شمار می روند، هزینه کرده و از اجر دنیوی و اخروی آن بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: مشارکت در آزادسازی زندانیان نیازمند می تواند در شادی این افراد و خانواده های آنان موثر بوده و این شادی آنان، همراه مومنان در عالم برزخ و عرصات بهشت برای مقابله با وحشت مومنان در آن دنیاست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با قدردانی از دادگستری، اداره کل زندانها و ستاد دیه استان به خاطر برپایی این جشن برای شادی خانواده های نیازمند ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نهاد دادگستری و متصدی زندانها، خود به برپایی چنین جشن هایی برای آزادسازی زندانیان نیازمند اهتمام می کنند که این اهتمام ستودنی است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این آیین، با اشاره به اهتمام قابل توجه خیرین در سال جاری برای آزادسازی زندانیان نیازمند گفت: امسال حدود هشت میلیارد ریال از سوی خیرین برای نیازمندان زندانی کمک شده است و دو جشن گلریزان دیگر نیز باقی مانده که امیدواریم با برگزاری آنها، میزان کمک خیرین به 10 میلیارد ریال برسد.

توکل حیدری اضافه کرد: این در حالی است که میزان کمک مردم در سال گذشته سه و نیم میلیارد ریال بود.

بنا به گفته مسئولان ستاد دیه آذربایجان غربی، قرار است امسال 400 زندانی مالی نیازمند با اعتباری معادل 100 میلیارد ریال آزاد شده و به آغوش خانواده های خود بازگردند.

8136/581

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا