گوناگون

امام جمعه موقت سنندج: حضرت محمد (ص) یک شخصیت قرآنی است

81179386 5722288

ماموستا محمد امین راستی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تبریک معراج و مبعث پیامبر خاتم افزود: از ابتدای خلقت انسان، خداوند متعال پیامبران زیادی برای هدایت و راهنمایی انسان ها فرستاد اما خداوند دین خود را بوسیله حضرت محمد (ص) به جهان معرفی کرد.

به گفته وی حضرت محمد (ص) بهترین بنده خداوند است، ویژگی های اخلاقی و انسانی بسیاری در وی وجود دارد که نمونه یک انسان کامل و خدایی است.

ماموستا راستی یادآور شد: آن حضرت بسیاره ساده و بی آلایش زیست، هیچگاه کسی را از خود آزرده نکرد، همیشه از فقرا و نیازمندان دستگیری می کرد و بسیار نیکو سخن می گفت.

وی قناعت، راستگویی و پرهیزگاری را از صفات بارز آن حضرت دانست و گفت: راستگویی وی تا جایی بوده که در میان مردم به محمد امین شهرت یافت.

به گفته وی خدواند متعال کلمه عبد را در رابطه با رسول الله بکار برده است تا اینکه به بالاترین مقام عبودیت رسیده است.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه آن حضرت در راستای دعوت مردم به خداپرستی و گسترش اسلام جنگ های زیادی انجام دادند گفت: اخلاق نیک و حسنه آن بزرگوار مهمترین علل جذب مردم به سوی وی و دین اسلام بوده است.

وی دین اسلام را یک دین جامع و کامل توصیف کرد و گفت: اسلام به تمام ابعاد زندگی انسان از بعد مادی گرفته تا ابعاد معنوی، اخلاقی و سیاسی توجه کاملی داشته است.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه دین اسلام در میان سایر مکاتب الهی برجسته و ممتاز است گفت: دین اسلام یک دین کامل است و هیچگونه نقصی در آن دیده نشده است.

وی با اشاره به آسمانی و وحیانی بودن کتاب قرآن گفت: هیچ شکی وجود ندارد که این کتاب از سوی خالق هستی برای هدایت و رستگاری بشر بر حضرت محمد (ص) نازل شده است.

ماموستا راستی افزود: کتاب قرآن یکی از نشانه های اعجاز و عظمت پروردگار عالمیان است و هیچ گروهی قدرت تحریف آن را نداشته و نخواهند داشت.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به برخی آیات قرآنی گفت:خداوند در قرآن وعده داده که روزی فرا خواهد رسید که دین اسلام بر جهان حکومت می کند.ک/3

7352

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا