گوناگون

امام حسن(ع) بنیانگذار خط جدایی کننده تحریف از حقیقت بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) شب گذشته 2 تیرماه در آیین پایانی کنگره بین المللی سبط النبی (ع) که با حضور مسئولان لشکری و کشوری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شده، با اشاره به اهم اقدامات و برنامه های انجام شده دراین کنگره گفت: پس از تأیید 70 مقاله از سوی دبیرخانه کنگره بین المللی سبط النبی (ع)، 40 مقاله برتر در 4 کمیسیون سیره فردی و خانوادگی امام حسن(ع)، بررسی و نقد شبهات مستشرقان، سیره سیاسی، اجتماعی و مدیریتی امام حسن (ع)، سبک زندگی امام حسن (ع) و میراث علمی و فرهنگی به بحث و گفتگو گذاشته شد که این مقالات در قالب کتابی 8 جلدی چاپ می شود.

وی افزود: دیگر دستاورد ها و مقالات مطروحه در این کنگره نیز در قالب لوحی فشرده تهیه و تنظیم می شود. همچنین اجرای مراسم شعرخوانی با حضور شعرای آیینی برجسته جهان اسلام از دیگر برنامه های این کنگره دو روزه بود. گفتنی است در کنگره بین المللی سبط النبی(ع) مهمانانی از 33 کشور جهان حضور داشتند که مقالات خود را پیرامون شخصیت والای امام مجتبی (ع) ارائه کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوان کرد: ما از مهمانان کشور عراق در این کنگره دعوت کرده بودیم که به علت مشکلات و حوادث جاری نتوانستیم از آن ها استفاده کنیم. حوادث تلخی که به دست تروریست های کافر و وهابی در عراق پیش آمده، ما را متأثر کرده و آرزوی تحقق جامعه ای متحد برای حکومت عراق داریم تا با کمک مرجعیت شیعه دست مزدوران آمریکا و اسرائیل را از این کشور قطع کنند.

اختری با اشاره به برخی از شاخصه های امام حسن (ع) و مدیریت ایشان در برحه حساس تاریخی آن زمان گفت: دوران سیاسی امام مجتبی (ع) ممیِّز اسلام ناب محمدی(ص) از اسلام منحرف شده است. این بزرگوار بنیان گذار خط جدایی کننده تحریف از حقیقت بودند.

آیت الله اختری تصریح کرد: از زمان قبل از حکومت معاویه خط انحرافی در اسلام ایجاد شده بود که امام با این جریانات مقابله کرده و به تبیین حقیقت پرداختند. تحریف قرآن، جعل احادیث از جمله جریان های انحرافی بود که امام با جدیت با آن مقابله کردند و زمینه سازی برای حرکت های آزادی بخش و مقابله با حکومت طاغوتی بنی امیه را بنیان نهادند و در واقع امام حسن (ع) پرچم دار مقابله با جریان طاغوت زمان خود بودند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا