گوناگون

امام علی (ع) بزرگترین معلم وحدت است/ بی آبی در کنار دریا توجیه ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس با تبریک عید غدیر خم، عنوان کرد: حضرت علی (ع) بزرگترین معلم وحدت است و جهان اسلام باید به وجود امام علی (ع) افتخار کند و کسانی که دم از حقوق بشر می زنند بدانند که حقوق بشر علی (ع) است.

وی همچنین با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، افزود: نیروهای انتظامی باید پیروی از منویات فرمانده معظم کل قوا را درسرلوحه کار خود قرار دهند و با وجود اینکه هرمزگان استانی امن است اما انتظار داریم حتی از یک مورد ناامنی نیز در این استان جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه امروز با بحران کمبود آب مواجه هستیم، تصریح کرد: در استان هرمزگان نیز کمبود آب داریم و حل این بحران و کمبود آب با تدبیر واراده مسئولان و صرفه جویی مردم مدیریت می شود و مردم باید همکاری کنند تا با تدبیر و اندیشه همگانی این مسئله جدی برطرف شود.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: بی آبی در کنار دریا توجیه ندارد و باتوجه به اینکه از نعمت دریا بهره مند هستیم می توان با استفاده از آب شیرین کن کمبود آب را جبران کرد و وزارتخانه نیز این مسئله را قبول دارد که از آب دریا استفاده شود.

وی گفت: آب در زندگی انسان ها حرف اول را دارد چرا که همه چیز وصل به آب است لذا از استاندار خواستاریم مشکل بی آبی را حل کنند.

امام جمعه بندر عباس در ادامه به روزجهانی استاندارد اشاره کرد و اظهار داشت: آبروی جهانی و حفظ سلامت ما در گروی استاندارد است و عوامل دولت باید بیشتر تلاش کرده تا جلوی ورود مواد غذایی آلوده به بازارهای کشور گرفته شود، چرا که حفظ سلامتی جامعه از مهمترین علل پیشرفت هر کشوری است.

آیت الله نعیم آبادی همچنین از واردات برخی محصولات قابل تولید در کشور انتقاد کرد و بیان داشت: تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و دامی که عمر خود را صرف رونق و آبادانی این مرز و بوم کرده اند، باید با تلاش بیشتری در زمینه افزایش تولید محصولات دامی و کشاورزی گام بردارند و واردات تخم مرغ چینی و گوشت آلمانی در بازار ایران با وجود این همه فارغ اتحصیل در این رشته ها ذوق تولیدکنندگان داخلی را کور می کند و برای جلوگیری از آن باید تولید کنندگان را حمایت کرد.

وی همچنین روزجهانی نابینایان، هفته بهداشت روانی و هفته پیوند اولیا و مربیان را گرامیداشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا