گوناگون

اما و اگرهای اجرای طرح بافت فرسوده در گچساران

مالکان 1300 واحد مسکونی در شهرستان گچساران در اما و اگرهای طرح بافت فرسوده، چشم به راه اجرای این طرح هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه وبویراحمد در چارچوب اداری بحث انتقال واحد‌های مسکونی که در بافت فرسوده قرار دارند، بسیار داغ است. اما در جلسات متفاوت صحبت از ایجاد فضای سبز و ترمیم آسفات و دیگر کارهایی است که جابجایی این منازل را از یادها می‌برد.

ساکنان بافت فرسوده هنوز در بلاتکلیفی و سردرگمی به سر می‌برند و نمی‌دانند تکلیف منازل آنها چه خواهد شد؟ آیا با این اما و اگرها زمین‌های منازل مسکونی آنان با زمین در نقطه دیگر در شهرستان گچساران معاوضه خواهد شد و اگر این کار قرار باشد انجام شود چه موقع صورت خواهد گرفت؟

کارشناسان معتقدند قرارداشتن شهرستان گچساران بر روی گسل زلزله، زندگی در مناطق بافت فرسوده را خطرآفرین می‌کند.

یکی از ساکنان محله “رادک “ گچساران عنوان کرد: می‌خواهم تغییرات اساسی در منزلم ایجاد کنم، اما نمی‌دانم واحد مسکونی من جزو واحدهای طرح بافت فرسوده قرار دارد یا نه و هنوز تکلیفم مشخص نیست.

احمدی گفت: کاش مسئولان در بخش بافت فرسوده به کارها شتاب بدهند و به صورت جدی پیگیر آن باشند.

وی اظهارکرد: سقف منزلم دوام زمستان و بارندگی‌های آن را ندارد و با هزینه بالا برای ترمیم منزلم روبرو هستم.

هم‌چنین مرادی‌زاده شهروند گچسارانی عنوان کرد: با گذشت چند سال از مطرح کردن این طرح ساکنان مناطق بافت فرسوده نمی‌دانند آیا منازل خود را مقاوم‌سازی کنند یا منتظر اجرای این طرح باشند؟

هم‌چنین عبدالرحیم رحیمی، فرماندار شهرستان گچساران در گفت‌وگو با ایسنا از مراجعات بیشمار مردمی و تکرار این پرسش که اجرای بافت فرسوده عملی است یا خیر؟ واحدهای مسکونی خود را تعمیر یا نوسازی کنند؟ خبر داد.

وی افزود: مردم مناطق بافت فرسوده شهر دوگنبدان برای تعیین تکلیف که آیا در محدوده طرح تفصیلی بافت فرسوده قرار دارند یا خیر؟ به مدیریت بافت فرسوده این شهر مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: براساس مصوبه نشست پیگیری بافت فرسوده، مالکان واحدهای مسکونی محله” لبنان“، “خیابان شهید کیامرثی“، “محله سادات” و “کوی رادک” شهر دوگنبدان برای پاسخ به سوالات خود به این مدیریت مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: یک مشاور در حال انجام طرح مطالعاتی بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

هم‌چنین حمید پیمان‌جو، رییس شرکت عمران و مسکن‌سازان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به ایسنا گفت: واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان در سه بخش تخریب برای اجرای طرح‌های عمرانی، عقب‌نشینی برای بازگشایی معابر و جابه جایی تعریف شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از 25 میلیارد ریال اعتبار در بافت فرسوده شهر دوگنبدان هزینه شده است.

پیمان‌جو ادامه داد: این اعتبار برای نوسازی روکش آسفالت معابر بافت فرسوده، تملک زمین‌های مسکونی با هدف تبدیل به فضای سبز و ترمیم و تعمیر مساجد بافت فرسوده هزینه شده است.

رییس شرکت عمران و مسکن ساران کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: احداث فضای سبز و پارک محله‌ای به مساحت 5000 متر مربع در محل پل بردستانی و احداث مجتمع فرهنگی هنری در کوی “رادک” از برنامه‌های پیش‌بینی شده است که در صورت تامین اعتبار در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.

پیمان‌جو ادامه داد: دلیل اصلی کندی اجرای این طرح کمبود اعتبار است.

هم‌چنین اردلان زینل‌زاده، شهردار دوگنبدان نیز در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: بافت فرسوده شهر دوگنبدان به دلیل جنس زمین، شیب‌های تند و معابر بسیار تنگ یکی از نادرترین بافت‌های فرسوده کشور است.

وی افزود: اجرای طرح ساماندهی بافت فرسوده این شهر نیازمند هزینه کردن اعتبارات کلان است.

زینل‌زاده اظهار کرد: وسعت بافت فرسوده این شهر صنعتی 167 هکتار است.

وی اضافه کرد: وقوع یک زمین لرزه در این بافت غیرمقاوم و معابر کم عرض این شهر که حتی قابلیت خدمات رسانی پس از وقوع بحران را ندارد می‌تواند منجر به وقوع فاجعه انسانی جبران ناپذیری شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا