گوناگون

کمبود پزشک عمومی مهمترین مشکل سیستان‌وبلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان برخورداری از نیروی انسانی متخصص را برای ارتقاء شاخص‌های بهداشت و درمان استان ضروری دانست و تاکید کرد: امکانات سخت‌افزاری مانند ساختمان و تجهیزات را می‌توان با تامین اعتبارات لازم تهیه کرد اما بدون در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص، این مراکز و تجهیزات نقشی در ارتقاء شاخص‌های بهداشت و درمان مردم نداشته و با انبار تجهیزات پزشکی تفاوتی ندارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان‌وبلوچستان، محمودرضا میری تربیت نیروی بومی را مهمترین رویکرد این دانشگاه برای حل مشکل نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان دانست و افزود: سیاست بومی‌گزینی در رشته‌های مورد نیاز استان با جدیّت استمرار خواهد داشت.

وی کمبود پزشک عمومی را مهمترین مشکل دانشگاه در حوزه نیروی انسانی برشمرد و گفت: حق‌الزحمه پرداختی به پزشکانی که در قالب برنامه پزشک خانواده با این دانشگاه همکاری می‌کنند با حق‌الزحمه پزشکانی که در مناطق برخوردار خدمت می‌کنند تفاوت چندانی ندارد و این موضوع باعث خالی ماندن پست پزشک در تعدادی از مراکز بهداشتی، درمانی روستایی شده است.

میری اظهار امیدواری کرد که رایزنی‌های این دانشگاه با وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و مجلس شورای اسلامی منجر به تامین اعتبارات مورد نیاز جهت حل مشکل تامین پزشک در مناطق روستایی استان شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا