گوناگون

امسال 30 میلیارد تومان برای ساخت جایگاه‌های نماز جمعه کشور اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی عصر دوشنبه در ائین افتتاح ساختمان ستاد نماز جمعه شبانکاره با اشاره برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای توسعه زیرساخت‌های نماز جمعه در کشور اظهار داشت: مردم ایران در نقاط مختلف کشور توجه ویژه‌ای به نماز جمعه دارند و تقویت این جایگاه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به ضرورت ساخت و تکمیل جایگاه‌های نماز جمعه در سراسر کشور خاطرنشان ساخت: در نقاط مختلف کشور شاهد اجرای برنامه‌های مختلفی در این راستا هستیم تا مردم بتوانند به شکل بهتری از نماز جمعه بهره ببرند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: 200 جایگاه نماز جمعه در حال حاضر در نقاط مختلف کشور در دست ساخت داریم که امیدواریم با این اعتبارات مورد نیاز شاهد تسریع در اجرا و بهره‌برداری از این جایگاه‌ها باشیم.

وی با اشاره به هزینه 15 میلیارد تومانی برای ساخت هر جایگاه نماز جمعه در شهرهای بزرگ، بیان داشت: 30 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری در قانون بودجه برای ساخت جایگاه‌های نماز جمعه تخصیص یافته است.

حجت‌الاسلام تقوی با تاکید بر لزوم تامین اعتبارات مرد نیاز برای ساخت این جایگاه‌ها، افزود: مبلغ اختصاص یافته ناچیز است و با این اعتبار تعداد کمی از جایگاه ساخته یا تکمیل خواهد شد.

وی به نقش همکاری مردم در ساخت و تکمیل این جایگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مردم در ساخت مساجد همواره همکاری بسیار خوبی داشته‌اند و امیدواریم در ساخت جایگاه های نماز جمعه نیز همکاری لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام عبدالرسول حمادی امام جمعه شبانکاره نیز در این مراسم به تشریح مشخصات این ساحتمان و همچنین اعتبارات آن پرداخت.

ساختمان ستاد نماز جمعه شبانکاره با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و جمعی از مردم و مسئولان استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا