گوناگون

امکان درمان ناباروری با استفاده از طب سوزنی بر روی گوش

به گزارش خبرنگار مهر، محبوبه والیانی امروز در حاشیه  برگزاری بیستمین کنگره سراسری انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به مطالب مطرح شده در پانل تخصصی مامایی اظهار داشت: در این پانل راجع به طب مکمل و جایگزین صحبت می شود که شامل چندین تکنیک کاهش درد و یا مکمل برای درمان بسیاری از بیماری هاست.

وی افزود: واقعیت این است که طب جدید در درمان تمام بیماری ها تا انتها موفق نبوده است بنابراین با استفاده از این تکنیک ها در طب مکمل می توان تا حدودی مشکلات بیمار را کاهش داد.

مسئول پانل مامایی در بیستمین کنگره سراسری انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران تاکید کرد: در پانل مامایی با ارائه پنج مقاله در ارتباط با کاربرد تکنیک های طب مکمل مانند هومئوپاتی، طب سوزنی، طب فشاری، گرمادرمانی، رفلکسولوژی و موارد مشابه در تکمیلِ درمان بیماری های زنان و بهبود وضعیت زایمان مادران ( استفاده در انجام زایمان طبیعی برای کاهش درد) صحبت می شود.

وی ادامه داد: فردا نیز مقاله ای با نام اریکلوتراپی در درمان ناباروری ارائه خواهم داد که این روش درمانی زیر شاخه ای از طب سوزنی است که بر روی گوش انجام می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه از این روش برای درمان انواع  ناباروری مانند آقایان و خانم ها و یا زوجین دارای مشکل  نتیجه گرفته ایم، ابراز داشت: در واقع نقاطی همانند صفحه کلید کامپیوتر بر روی گوش هر فرد وجود دارد که اگر هر کدام از این نقاط فشار داده شود، رفلکس و بازتابی در نقطه خاص خود در بدن ایجاد و به عملکرد درست دستگاه موردنظر کمک می کند.

وی اضافه کرد: بدین شکل فردی که روش های معمول درمان ناباروری مانند آی.وی.اف بر  روی وی جواب نداده است با استفاده از این طب مکمل درمان شده است و به طور مثال اگر تخمدان فردی دارای کم کاری باشد می توان به این وسیله فعالیت آن را تصحیح کرد.

والیانی با بیان اینکه هم اکنون این روش در مرکز مشاوره مامایی “مهر مادر” انجام می شود، گفت: اکنون حدود دو ساله و نیم است که این روش را انجام می‌دهیم و نتایج تحقیقات این مدت در این کنگره ارائه می شود.

وی اضافه کرد: بر این مبنا هماهنگی هایی با انجمن طب سوزنی ایران انجام شده است تا به جز اصفهان آموزش هایی برای برخی شهرستان ها مانند کرمان، اهواز و در آینده نیز در دیگر نقاط ایران ارائه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: این تکنیک در درمان و رفع عوارض بسیاری از بیماری ها و به ویژه عوارض دارویی نیز موثر بوده و پیش بینی ما این است که به زودی به عنوان روشی فراگیر در کشور در درمان انواع بیماری ها مورد استفاده قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا