گوناگون

امیر حسینی: مهرعلیزاده قفل درب اتاقم را نیز عوض کرده بود/این یک مدیریت استبدادی است

2221852 918امیر حسینی دبیر کل  برکنار شده فدراسیون جهانی پهلوانی – زورخانه‌ای در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: فدراسیون بین‌المللی هر 4 سال یک بار به منظور انتخاب رئیس و هیئت اجرایی فدراسیون برگزار می شود. بنا بر منوال همیشگی، سال 2012 نیز انتخابات انجام شد که طی آن مهرعلیزاده به عنوان رئیس تایید شد اما رای پایین تر وی نسبت به من در سمت دبیر کلی باعث آغاز موضوع و حواشی شد که طی آن مدیر روابط عمومی نیز برکنار شد و اطرافیان مهرعلیزاده با تحریک وی حتی اعضا را به خیانت متهم کردند در ادامه رئیس فدراسیون باعث ایجاد شرایطی شدند که به اجبار استعفای خود را اعلام کنم اما بقیه اعضا و کسانی که تنها به پیشرفت ورزش ایران و حفظ شان نام این کشور می اندیشند خواستار ادامه راهم شدند که پذیرفتم.
 
وی افزود: در این مدت توجه خود را معطوف به وظایفم کردم که باعث  اخذ 2 میلیارد اعتبار برای فدراسیون شد اما در همین مدت نیز آقای رئیس به روش‌های مختلف در کار‌ها خلل ایجاد می‌کردند و در جهت تضعیف قدرت دبیر کل از کوچکترین کاری فرو گذار نکردند تعویض قفل در اتاق، ممانعت از ورودم‌ به اتاق و محل کارم و تقسیم محل کارم با یکی از دیگر نیرو‌ها از جمله این کارشکنی‌ها بود و من تنها سکوت اختیار کردم زیرا معتقدم مشکلات داخلی نباید در سطح جهانی مطرح شود و این امر تنها به تاریک شدن چهره ورزش کشورمان می‌انجامد. در این راستا بارها از ریاست خواستم تا جلسه‌ای برگزار شود تا مشکلات از بین برود اما به هیچ یک از تقاضا‌های من جواب مثبت داده نشد. حتی برخی از روسای فدراسیون‌های ورزشی نیز این موضوع را به مهرعلیزاده درمیان گذاشته که بازهم جواب منفی بود.

امیر حسینی در ادامه بیان داشت: صندلی و جایگاه میراثمان نیست که بدون درنظرگرفتن شخصیت خود به آن وابسته باشیم. مهرعلیزاده با داشتن حکم ریاست اجازه ایجاد تغییرات در اساسنامه را ندارد که تا آخر عمر دستور دهد و هر کاری را به میل خود انجام دهد. حتی آقای رئیس در اساسنامه بندی را اضافه کرده که بنابر آن کاندیدای مجمع باید بانظر وی صلاحیت بگیرند و در غیر این صورت مورد تأیید نیستند. این یک مدیریت استبدادی است که من برای اعتراض به این موضوع کنار گذاشته شدم حتی قبل از عید برای حقیقت‌هایی که می‌گفتم یک نامه جهانی نوشته و ارسال شد که در آن مورد اتهام قرار گرفتم.

وی تصریح کرد: آخرین اقدام مهرعلیزاده برکناری‌ام بود که اعتراض خود را در مورد این جریان حتی به وزیر ورزش نیز اعلام کردم من با رأی مجمع انتخاب شده‌ام و باید با نظر اعضا برکنار شوم، هر کاری جز این غیر قانونی است. نامه‌ای از سوی ریاست فدراسیون به کشور‌های عضو ارسال شده که برکناری‌ام اعلام و مورد پرسش قرار گیرد و جالب این جاست که تمام اعضا من را در جریان گذاشته و مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کردند.

وی ادامه داد: بهتر است همه این موضاعات را به نوعی بررسی کنیم چرا که معتقدم اینگونه رفتار در فدراسیون پهلوانی زور خانه‌ای بسیار باعث شرمندگی است و با روح این ورزش سازگار نیست.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا