گوناگون

انتظار می‌رود اعتبارات تملک دارایی در بخش کشاورزی کردستان استفاده شود

طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و کشوری، مدیر کل جهاد کشاورزی استان کردستان امروز(سه‌شنبه 14 مردادماه) تودیع و معارفه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، مراسم تودیع و معارفه مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی کردستان، ظهر امروز با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی هم‌چنین مشاور ارشد وزارت جهاد کشاورزی، استاندار کردستان و جمعی دیگر از مسئولان استان و کشور در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار شد.

در این مراسم از خدمات و زحمات 10 ساله‌ی «محمدابراهیم حسن‌نژاد»، مدیر سابق این مجموعه تقدیر و تشکر شد و «کریم ذوالفقاری» بعنوان مدیر جدید سازمان جهاد کشاورزی کردستان معرفی و منصوب شد.

مدیر سابق جهاد کشاورزی کردستان در مراسم تودیع خود گفت: استان کردستان در بخش کشاورزی استعدادها و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در کنار این ویژگی‌ها با توجه به موقعیت توپوگرافی محدودیت‌های زیادی نیز دارد.

«محمدابراهیم حسن‌نژاد» اظهار کرد: تلاش مجموعه‌ی جهاد کشاورزی در طول 10 سال گذشته در راستای اقتصادی کردن کشاورزی و شکوفا کردن استعدادهای بخش‌های مستعد اما توسعه‌نیافته است که مهم‌ترین این استعدادها بترتیب اولویت در بخش باغداری، دامپروری و زراعت بوده است.

وی اجرای طرح 40 هزار هکتاری باغ‌ها و ایجاد مجتمع‌های باغی و شناسایی 36 نقطه‌ی مستعد و ایجاد مجتمع باغی در آنها را از جمله این فعالیت‌ها برشمرد.

حسن‌نژاد هم‌چنین رساندن واحدهای مرغداری استان از 230 واحد در سال 83 به بیش از 650 واحد تاکنون را از دیگر تلاش‌های جهاد کشاورزی طی 10 سال گذشته برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در مدت مذکور جوجه‌ریزی در استان از 3 به 12 میلیون رسیده است، تصریح کرد: در این مدت حلقه‌های ضروری مربوط به صنعت طیور در کردستان ایجاد شده و هم‌اکنون ظرفیت کارخانجات تولید خوارک طیور در کردستان 260 هزار تن است.

مدیرکل سابق جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به وجود بزرگترین مجتمع‌های شیلات کشور در کردستان گفت: در حوزه‌ی باغداری و زراعت نیز توفیقات خوبی بدست آمده و 11 نهالستان در حال تولید نشأ و نهال هستند که می‌توان گفت بهترین و بهداشتی‌ترین نهال‌های کشور را تولید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تولیدات باغی استان کردستان 270 هزار تن و تولیدات دامی است.

«کریم ذوالفقاری»، مدیرکل جدید جهاد کشاورزی کردستان نیز گفت: امید است با همکاری و همراهی مسئولان ارشد استانی و وزراتخانه بتوانیم قدم‌های خوبی در راستای توسعه‌ی کشاورزی کردستان برداریم و ادامه دهنده‌ی موفقیت‌های پیشین باشیم.

وی افزود: در دوران مدیریت پیشین بهره‌وری کشاورزان از اعتبارات ملی از برنامه‌های خوب و موفق بوده که این برنامه در اولویت کاری ما نیز است.

مدیرکل جدید جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که در بخش اعتبارات تملک دارایی‌های استان نیز بخش کشاورزی مورد توجه مدیران ارشد استان قرار بگیرد.

براساس این گزارش، «محمدابراهیم حسن‌نژاد» مدیر سابق جهاد کشاورزی کردستان بعنوان مدیرعامل صندوق بیمه‌ی محصولات کشاورزی کشور منصوب شد و در آینده‌ی نزدیک فعالیت خود را در این پست آغاز می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا