گوناگون

انتقاد استاندار فارس از واگذاری بدون برنامه اراضی دولتی در سال‌های گذشته

استاندار فارس گفت: واگذاری بدون برنامه‌ریزی اراضی در گذشته باعث شده که امروز با مشکل مواجه شویم و در شرایطی قرار گیریم که زمین برای اجرای برخی پروژه‌ها در اختیار نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه فارس، سیدمحمد احمدی چهارشنبه 22 مرداد در آیین افتتاحیه همایش املاک، حقوقی، واگذاری و مالی وزارت راه و شهرسازی در شیراز گفت: باید در سال‌های پس از انقلاب اسلامی در واگذاری زمین با برنامه عمل می‌کردیم تا امروز با چنین مشکلی مواجه نباشیم.

وی ادامه‌داد: برخی اقداماتی که در آن مقطع بدون برنامه‌ریزی صحیح و همراه با افراط و تفریط انجام شد، زمینه‌ای بود برای مشکلات امروز.

استاندار فارس با قدردانی از مدیرکل راه و شهرسازی فارس در حل مشکل اراضی پلاک 110 مرودشت پس از 30 سال را ناشی از تلاش‌های وی دانست و گفت: ما با واگذاری زمین به مردم و اعمال تراکم کم در ساخت و سازها در گذشته سعی کردیم تا مشکلات را به شکل مقطعی و کوتاه حل کنیم اما بی‌شک اگر در گذشته تجربه امروز را داشتیم راه حل مشکل مسکن مردم را در انبوه‌سازی می‌دیدیم.

احمدی، موضوع مسکن را از اصلی‌ترین مسائل کشور و دولت برشمرد و گفت: توجه به این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است اما باید در طراحی‌ها، احداث و گسترش شهرهای جدید موضوع های متعددی را مد نظر قرار دهیم.

وی بیان کرد: بنا بود که شهرهای جدید سرریز جمعیتی شهرهای بزرگ را در خود جای دهند اما به دلیل عدم توجه کافی به طراحی و برنامه‌ریزی در ساخت آنها، این شهرها باری بر دوش شهرهای بزرگ شدند.

استاندار فارس گفت: شهر صدرا که تعداد زیادی مسکن مهر را در خود جای داده از جمله شهرهای نوبنیاد است که بنا بود سرریز جمعیت شیراز را در خود جای دهد اما در توسعه زیرساخت‌های خدماتی و شهری در این شهر برنامه‌ریزی مناسبی صورت نگرفته و همین موضوع باعث بروز مشکلات متعددی در این منطقه شده است.

او افزود: باید در حوزه شهرسازی و واگذاری زمین و طراحی شهرهای جدید با فکر عمل کنیم.

احمدی اظهارکرد: مسکن مهر می‌توانست به عنوان یک فرصت برای تامین مسکن و ورود فناوری و آفرینش کیفیت مورد استفاده قرار گیرد تا یک بار برای همیشه مشکل مسکن حل و فصل شود اما این کار نیازمند برنامه‌ریزی مناسب‌تری بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا