پیشنهاد سردبیردسته‌بندی نشدهورزشی

انتقاد حسن رحيمي قهرمان كشتي جهان از بی‌توجهی به ورزش كشتي + عكس

به گزارش ميهن پست – ملی‌پوش 57 کیلوگرم کشتی آزاد ایران با انتقاد شدید از بی‌توجهی مسئولان ورزش ایران به وضعیت کشتی‌گیران می‌گوید: نمی‌دانم فوتبالیست‌ها چه کاری برای ورزش ایران کرده‌اند که تا این حد مورد توجه هستند اما كشتي در هيچ جاي ورزش ايران ديده نمي شود .

حسن رحيمي قهرمان كشتي جهان از بی‌توجهی به ورزش كشتي
انتقاد حسن رحيمي قهرمان كشتي جهان از بی‌توجهی به ورزش كشتي

وي درباره وضعیت خود در اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقه‌های جهانی ازبکستان و بازی‌های آسیایی اینچئون اظهار کرد: در حال حاضر در اردوی دوم تیم ملی حضور داریم و مشغول تمرین‌های استقامتی و پرفشار هستیم. به همین دلیل وضعیت آمادگی بدنی‌مان ایده‌آل نیست و به مرور زمان به مرز آمادگی می‌رسیم.

آزادکار 57 کیلوی تیم ملی درباره شرایط اردو نیز خاطرنشان کرد: در مجموع وضعیت اردو از لحاظ امکانات و غذا خوب است اما آن طور که باید نیست. البته ما به سختی‌های بدتر از این هم عادت داریم.

به نقل از ايسنا ، وی با اشاره به مشکلات مالی آزادکاران تیم ملی گفت: متاسفانه در حال حاضر هیچ حقوقی در اردو دریافت نمی‌کنیم. دو سال است که از مسابقه‌های جهانی آمده‌ام اما تاکنون یک ریال هم نگرفته‌ام. حتی سکه‌های قهرمانی آسیا را نیز علی‌رغم قول مسئولان تاکنون نگرفته‌ایم. مگر 20 یا 30 سکه چقدر می‌شود که آن را به ما نمی‌دهند. در حالی که ما دلمان به همین چیزها خوش است. متاسفانه مسئولان قول‌های زیادی می‌دهند اما کسی پای کار نیست. متاسفانه مشکل ورزش اول ایران فقط پول است. نه فدراسیون کشتی تا حدی پولدار است که بخواهد حقوق ما را بدهد و نه وزارت ورزش اهمیتی برای مشکلات ما قائل است. تیم ما قهرمان جهان شد و مسئولان زحمت کشیدند و تنها 5 یا 10 سکه به کشتی‌گیران دادند. آیا واقعا این مقدار، ارزش دعوت کردن و دیدار با مسئولان را هم داشت؟

انتقاد حسن رحيمي قهرمان كشتي جهان از بی‌توجهی به ورزش كشتي
انتقاد حسن رحيمي قهرمان كشتي جهان از بی‌توجهی به ورزش كشتي

رحیمی با انتقاد شدید از توجه بیش از حد مسئولان به فوتبال تصریح کرد: واقعا نمی‌دانم فوتبالیست‌های ما چه کار خاصی کرده‌اند که این همه پاداش می‌گیرند. تیم ملی به جام جهانی رفت و در گروه خودش چهارم شد اما پول توجیبی برای گشت و گذار می‌گیرند بعد که به ایران آمدند باز هم پول می‌گیرند. مسئولان همه جوره به فوتبالیست‌ها می‌رسند اما ورزش‌هایی مثل کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو که با مدال‌هایشان آبروی ورزش ایران را خریده‌اند همیشه مظلوم هستند و هر کسی راحت به ما بی‌احترامی می‌کند و حق ما را نمی‌دهند، بعد هم می‌گویند بضاعت‌مان در همین حد است. پس این همه بودجه کجا می‌رود و در چه رشته‌هایی خرج می‌شود؟

قهرمان سال 2013 جهان افزود: ما حتی در تغذیه هم دچار مشکل هستیم و همیشه شرایط یکنواختی داریم. هرچند تغذیه ما از سال گذشته که برای مسابقه‌های جهانی برنج خالی می‌خوردیم بهتر شده است! در کل وضعیت خوبی نداریم. مسئولان فقط با مدال‌های ما پز می‌دهند و در مقابل، ما فقط باید مدال بیاوریم. وزیر ورزش در جلسه پس از مسابقه‌های جهانی گفت “کشتی‌گیران ما با عشق روی تشک می‌روند و کشتی می‌گیرند. اگر به آن‌ها توجه زیادی هم نشود آن‌ها کار خودشان را می‌کنند و نتایج خوبی می‌گیرند” علت این است که خیال‌شان از نتیجه‌گیری ما راحت است و این از بدبختی ماست که هرچقدر هم که به ما بی‌توجه بوده‌اند باز ما نتایج خوبی گرفته‌ایم و نتیجه آن، همین وضع بد کشتی‌گیران است.

وی با بیان اینکه از بی‌توجهی مسئولان دیگر خسته شده است خاطرنشان کرد: من حسن رحیمی وقتی 2 سال کشتی می‌گیرم و سومین سال می‌توانم طلای المپیک را هم کسب کنم دیگر از این بی‌توجهی‌ها و مشکلات خسته می‌شوم و می‌گویم ولش کن دیگر چقدر زحمت بکشم و تا کی صبح تا شب سختی‌ها را تحمل کنم. اصلا کاری به توجهات مالی ندارم. متاسفانه مسئولان هیچ گونه ارزشی برای ما قائل نیستند. گودرزی در اوایل کار خود فقط یک بار به ما سر زد و دیگر خداحافظ تا اینکه فقط چند روز پیش من، کمیل قاسمی و رضا یزدانی را برای جلسه دیدار رییس جمهور با ورزشکاران دعوت کردند. من می‌دانم مسئولان با این گونه کارها فقط می‌خواهند پز بدهند نه اینکه کاری برای کشتی‌گیران انجام دهند.

انتقاد حسن رحيمي قهرمان كشتي جهان از بی‌توجهی به ورزش كشتي
انتقاد حسن رحيمي قهرمان كشتي جهان از بی‌توجهی به ورزش كشتي

رحیمی افزود: الان نزدیک بازی‌های آسیایی هستیم و چون به مدال کشتی‌گیران نیاز دارند یواش یواش می‌آیند. شما را به خدا یک روحیه‌ای به ما بدهید. به خدا از جانمان مایه می‌گذاریم تا موفق شویم. کشتی از اسمش پیداست اگر نکشی تو را می‌کشند. هر وقتی از کمبودها صحبت می‌کنیم بد می‌شویم. چند روز پیش شنیدم یک فوتبالیست ما یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای یک سال گرفته است خدا به آن‌ها بیشتر بدهد اما او کجا و من حسن رحیمی کجا که پدرم درمی‌آید تا یک مدال بگیرم و پرچم ایران را بالا ببرم. ما محتاج کسی نیستیم اما فقط حق‌مان را می‌خواهیم.

ملی پوش 57 کیلوگرم کشتی آزاد ایران با اشاره به اینکه دیگر تنها برای دلخوشی مردم و خانواده‌اش به روی تشک خواهد رفت افزود: کار و زندگی ما فقط تمرین شده است. 6 ماه است که پدر و مادرم را ندیده‌ام. هزار جور سختی می‌کشیم اما دیگر بحث‌های مالی و بی‌توجهی را کنار می‌گذارم و شده فرش زیر پای خود را می فروشم و در جهت آمادگی‌ام خرج می‌کنم چرا که مردم لطف زیادی به ما دارند و تنها به خاطر آن‌ها تلاش می‌کنیم. ما همیشه بدون هیچی می‌رویم و پرچم ایران را بالا می‌بریم و برمی‌گردیم اما هیچ کس به ما نگاه نمی‌کند. من از مسابقه‌های جهانی با مدال طلا برگشتم اما یک دسته گل هم برایم نگرفتند. اگر مثلا 10 سکه به من قهرمان جهان می‌دادند چه می‌شد؟

وی تصریح کرد: اگر مسئولان به ما بها داده و حق‌مان را بدهند من می‌توانم تا 2 المپیک دیگر کشتی بگیرم. ولی با این شرایط دیگر انگیزه‌ای ندارم. فقط تا المپیک بعدی می‌خواهم کشتی بگیرم و ان‌شاءالله پس از کسب مدال المپیک از کشتی می‌روم تا دیگر کاری با مسئولان نداشته باشم. حساب رسول خادم با دیگر مسئولان کاملا جداست. او هم کشتی‌گیر خوبی بوده و هم مدیر خوبی است. ادب و معرفت او خیلی بیشتر از مدالهایش ارزش دارد. خادم واقعا انسان بزرگی است و صبح تا شب برای کشتی زحمت می‌کشد به طوری که از 6 صبح تا 11 شب دائما در حال فعالیت است و همه کار می‌کند تا تیم ملی بهترین نتایج را کسب کند.

انتقاد حسن رحيمي قهرمان كشتي جهان از بی‌توجهی به ورزش كشتي
انتقاد حسن رحيمي قهرمان كشتي جهان از بی‌توجهی به ورزش كشتي

رحیمی درباره ارزیابی خود از تعیین تکلیف وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد برای حضور در مسابقه‌های جهانی و بازی‌های آسیایی گفت: من خودم را ثابت کرده‌ام و بدون دادن حتی یک امتیاز همه را در انتخابی شکست داده‌ام.

ملی‌پوش 57 کیلوی کشتی آزاد ایران در خصوص مهم‌ترین رقبای خود در مسابقه‌های جهانی ازبکستان نیز خاطرنشان کرد: حریف گرجستانی نایب قهرمان المپیک است اما سال پیش او را در مسابقه‌های جهانی به راحتی شکست دادم. حریف کره شمالی من نیز قهرمان جهان است. اما مهم‌ترین رقیبم حریف روسی است که 2 مدال طلای جهان را دارد و در جام جهانی آمریکا بر اثر یک اشتباه به او باختم اما مطمئن باشید در مسابقه‌های جهانی او را با اقتدار شکست می‌دهم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا اولویتش حضور در مسابقه‌های جهانی است یا بازی‌های آسیایی گفت: خدا را شکر وزنم ایده‌آل است و می‌توانم با ریکاوری مناسب در فاصله دو هفته‌ای میان این دو رویداد هم در مسابقه‌های جهانی و هم بازی‌های آسیایی به روی تشک بروم. البته من چیزی در این خصوص نمی‌دانم و کادر فنی در این باره تصمیم می‌گیرد. البته من حضور در مسابقه‌های جهانی را بیشتر دوست دارم هرچند که می‌دانم جوایز بازی‌های آسیایی بیشتر است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا