گوناگون

انتقاد شديد دايي از وزارت ورزش

علي دايي در جمع خبرنگاران در خصوص آخرين شرايط پرسپوليس گفت:‌ خودتان بهتر مي‌دانيد امروز فقط پرسپوليس بلاتکليف نيست بلکه مردم بلاتکليف هستند و مدام از ما در خصوص سرنوشت اين تيم مي‌پرسند و ما هم جوابي نداريم بدهيم. اميدوارم کساني که اين اوضاع را پيش آوردند خودشان پاسخگوي مردم باشند.

به گزارش فارس، وي در خصوص هجمه‌هايي که اين روزها در فوتبال کشور وجود دارد،‌گفت: متأسفانه راه غلطي را پيش گرفته‌ايم. مسائلي که خيلي وقت بود که به دنبال انجام آن بودند و نتوانسته بودند آن را عملي کنند، به سمت آن رفته و همين موضوع هجمه‌ها را زياد کرد. در حال حاضر در دنيا به غير از يکي دو کشور مثل آمريکا در ساير کشورها فوتبال مردم را به ورزشگاه‌ها کشانده و آنها را پاي تلويزيون‌ها مي‌نشاند. از همين فوتبال است که تبليغات کلاني کرده و در همين فوتبال چه خرج‌هايي که نمي‌شود. فوتبال تنها ورزشي است که مي‌تواند مردم را به اوج و هيجان برساند.

دايي افزود: در مملکت ما تيم‌‌هاي استقلال و پرسپوليس مي‌توانند با موفقيت خود کاري کنند که مردم مشکلات‌شان را به فراموشي سپرده و شور و نشاط اجتماعي ايجاد مي‌کنند. پس نبايد با اين رشته چنين برخوردي شود.

سرمربي پرسپوليس يادآور شد: شما ببينيد پس از پيروزي انقلاب مردم ديگر در چه زمان‌هايي به خيابان‌ها ريختند؟ يکي دو بار در انتخابات رياست جمهوري بود و پس از آن هم ديگر مردم زماني به خيابان‌ها آمدند که پاي فوتبال در ميان بود. پس با اين صحبت‌هايي که مي‌شود نمي‌توانند نظر مردم را از فوتبال برگردانند چون فوتبال در خانه‌هاي مردم است و کسي نمي‌تواند آن را از مردم بگيرد.

وي با اشاره به اينکه هجمه‌هايي که عليه فوتبال مي‌شود نادرست است، گفت:‌همين پولي که در فوتبال ما براي فوتبال هزينه مي‌شود را با کشورهاي حوزه خليج فارس که فوتبال‌شان با ما قابل قياس نيست را مقايسه کنيد. پس اگر بخواهيم به جامعه شور و نشاط بدهيم بايد هزينه کنيم و اين هزينه بايد ابتدا در خصوص باشگاه‌ها به اين صورت انجام شود که به آنها زمين داده و از آنها حمايت کرد. چرا که فوتبال مي‌تواند در جامعه نقش سالم‌سازي ايفا کند و بر روي جوان‌ها تأثير بگذارد.

سرمربي پرسپوليس تأکيد کرد: امروز اگر مردم بازيکن باشگاه‌ها را ببينند مي شناسند، اما شايد قهرمانان جهان را مثل بازيکنان باشگاهي نشناسند. پس بايد بتوانيم بين ورزش‌هاي ديگر با فوتبال تعادل برقرار کنيم و آنها را به فوتبال برسانيم.

وي تأکيد کرد: در کشور ما ورزشکار دچار فقر تبليغات است. ما بايد به اين سمت برويم که ورزشکار بتواند از تبليغات استفاده کند. معتقدم که وزرا و نمايندگان مجلس بايد به اين موضوع بپردازند. بيشتر درآمد ورزشکاران و قهرمانان دنيا به اين نحو است که به طور مثال يک قهرمان کشتي يا شنا پول تبليغات را جايگزين درآمدش مي‌کند و اينطور نيست که به طور مثال يک کشتي‌گير با فدراسيون کشتي کشورش قرارداد کلان ببندد.

سرمربي پرسپوليس خاطر نشان کرد: در هيچ کشور حتي جهان سومي کارهايي که در يکي دو ماه اخير در ورزش ما صورت گرفت، انجام نشده است. من معتقدم کساني که اين کارها را کردند خودشان را خراب مي‌کنند. با اين حال وظيفه آقايان سنگين است و معتقدم که بايد کساني را مسئول اين کارها کنند که ابتدا ورزشي باشند و سپس بتوانند به ورزش کمک کرده، به جاي اينکه بخواهند از جيب دولت خرج کنند.

دايي تصريح کرد: از مجلس خواهش مي‌کنم لايحه‌اي را تصويب کند که بتوان از فوتبال درآمدزايي کرد. در حال حاضر تبليغات را يک نفر ديگر مي‌گيرد و بليت‌فروشي و تبليغات محيطي دست باشگاه‌ها نيست با اين حال تا وقتي که چشم‌مان به دولت باشد و بخواهيم دولت از ورزش حمايت کند همين شرايط وجود دارد.

وي ادامه داد: ما حتي مديران عامل را هم انتخاب نمي‌کنيم و اين خود دولت است که آنها را انتخاب مي‌کند پس اگر هم در اين خصوص مشکلاتي پيش مي‌آيد بايد خودشان پاسخگو باشند.

دايي همچنين درباره انتشار فايل صوتي گفت: همين نشان مي‌دهد ما چقدر از اسمي که آن را حرفه‌اي مي‌گذاريم عقب هستيم. ما فکر کرديم اتاق معاون وزير خانه‌مان است مطمئنا در خانه دعوا مي‌شود. صحبت مي‌شود ما که نمي‌خواستيم آنجا به به و چه چه بگوييم. آنجا را خانه خودمان مي‌دانستيم اما آقايي که دست به ضبط کردنش خوب است صحبت‌هاي خصوصي ما نزد معاون وزير را مي‌گويد و حتي يک حرف را جا نمي‌اندازد، کار کوچکي است. با انتشار اين فايل صوتي بايد بگوييم واي به حال اين ورزش!

وي ادامه داد: در يک اتاق من و پروين دعوا مي‌کنيم،‌داد هم مي‌زنيم و شايد صحبت‌هاي ديگر هم باشد. اما بيرون پروين بزرگ من است و برايم پروين است. اگر در اتاق دعوا نکنيم بيرون که نمي‌توانم چنين کاري انجام دهم. شايد از خيلي موارد من و پروين با هم اختلاف داشته باشيم اما اگر آنها را در اتاق به پروين نگويم کجا بايد گله کنم در رسانه‌ها؟ متاسفانه اين کارها که شده خيلي بي‌ارزش است.

سرمربي پرسپوليس با بيان اينکه در زمان پخش اين هفته برنامه نود در ايران نبوده،‌تصريح کرد: خادم گفت به هيأت‌هاي ورزشي 100 هزار تومان مي‌دهيم اين يعني شما درست کار نمي‌کنيد. چطور به همکاران رسانه‌اي شما 300 تومان مي‌دهند. سند کوچکي دارم. چطور آنها خرج رسانه‌اي مي‌کنند که از اين افراد خوب بنويسيد. اگر شفاف‌سازي مي‌کنيد کارهاي خودتان را هم شفاف‌سازي کنيد. سندي دارم که همه خبرنگاران زير آن را امضا کرده‌اند و نمي‌توانند زيرش بزنند که بيشتر از 5 ميليون تومان هديه داده است در ذات ما نيست که آن‌ها را رسانه‌اي کنيم.

دايي در پاسخ به اين سؤال که آيا براي انتشار اين فايل صوتي برخورد مي‌کنيد، خاطرنشان کرد: مطمئن باشيد اين کار را مي‌کنيم. نمي‌دانم با چه نيتي اين کار را انجام دادند! مگر مي‌توانند با اين فايل صوتي من و پروين را خراب کنند. طبيعي است که شما در خانه‌تان با پدر، مادر و خواهر و برادرتان دعوايتان شود، اما مي‌آييد در يک رسانه مي‌نويسد که مثلا امروز با خاله‌تان دعوايتان شده است؟

وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري که پرسيد بازيکنان نگران هستند شما در پرسپوليس نباشيد، گفت: اين لطف شما را مي‌رساند اما پرسپوليس آنقدر بزرگ است که اگر من هم نباشم بازيکنان بايد بازي کنند. ما تنها مربي و شاگرد نيستيم دوست هستيم. دايي ممکن است يک روز باشد و يک روز نباشد. پرسپوليس متعلق به مردم است اگر اجازه دهند.

دايي درباره ليست منتشر شده سرخابي‌ها و اينکه چرا ليست باشگاه‌هاي صنعتي منتشر نمي‌شود، گفت: نيت‌ها را بفهميد کسي که ليست پرسپوليس را در آن موقع منتشر کرده، برويد بپرسيد چه نيتي داشته است. اينها را مردم مي‌بينند. من خودم با اين اعتقاد بزرگ شدم که به کسي دروغ نگويم چرا که فردا روزي مشخص مي‌شود.

دايي در پايان درباره اينکه برنامه‌تان را مشخص کرده‌ايد، گفت: من بايد به چه کسي برنامه و ليست بازيکنان بدهم. شما به من بگوييد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا