گوناگون

انتقال پسماندهای ترانسفورماتور آلوده بهPCB

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محسن شوکتی با اعلام این خبر گفت :این پسماندها در روز دوشنبه 2تیرماه با حضور نمایندگانی از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری ، گمرک جمهوری اسلامی ایران و شرکت روژان صنعت در محل شرکت ایران ترانسفور ری پلمب و به مقصد بندرعباس جهت انتقال به کشور فرانسه راهی شد.

شوکتی بابیان اینکه این محموله 31 تنی شامل دو کانتینر 20 و 40 فوت بوده افزود: روغن هاي Polychlorinated Biphenyl) PCB ) یکی از دوازده ترکیب گروه ترکیبات آلی پایدار ياPollutant persistent Organic ) POPs) محسوب می شود. وی ادامه داد : ترکیبات آلی پایدار به واسطه مشخصه هاي خاص نظیر سمیت، پایداري، تجمع زیستی و پراکندگی آنها دور منبع تولیدشان از دیگر ترکیبات شیمیایی متمایز هستند.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری تصریح کرد :کنوانسیون بین المللی POPs جهت جلوگیری از پخش و افزایش این مواد، براي حذف تدریجی تا سال 2025 تشکیل شده است که  طبق این کنوانسیون مقرر شده بود تا سال 2010 در کشورهای اروپایی و پیشرفته، تا سال 2015 به صورت منطقه‌ای (مانند خاورمیانه) و تا سال 2025 در کل دنیا روغن آسکارل جمع آوری و امحا نمایند.

وی در پایان گفت : این پسماندهای ترانسفورماتوری پس از  راهیابی به کشور فرانسه  توسط شرکت تردی این کشور امحاء خواهد شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا