گوناگون

نگاه به تهران باید ملی و فرا ملی باشد / تحقق مدیریت واحد شهری در کشور ضروری است

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسین امیری خامکانی گفت: تراکم ترافیک و آلودگی هوا از جمله پیامدهای تراکم جمعیت و خودرو در شهرهای بزرگ جهان است اما بسیاری از این شهرها توانسته اند با به کارگیری راهکارهای کارشناسی از جمله توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بر این مشکل فائق آیند.

وی با اشاره به اینکه تهران به عنوان پایتخت کشورمان هدف بسیاری از مراجعات اداری و درمانی هموطنانمان از سراسر کشور و حتی جهانگردانی از سایر کشورهای دنیاست، اظهار کرد: از این رو نگاه به حل معضلات تهران باید ملی و حتی فرا ملی باشد.

 امیری خامکانی با بیان این که در دولت گذشته از سوی مجلس مصوب شد 4 میلیارد دلار برای توسعه متروی تهران و سایر کلان شهرهای کشور پرداخت شود، تصریح کرد: متأسفانه این مصوبه از سوی دولت محقق نشد و همین امر تکمیل متروی تهران را به تعویق انداخت و تورم، هزینه های این پروژه را افزایش داد.

 نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر ضرورت تحقق مدیریت واحد شهری در کشورمان خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان، شهرداری ها علاوه بر تصدی چنین موضوعاتی، متصدی تمام امور شهروندان از صدور شناسنامه گرفته تا ثبت ازدواج هستند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا