گوناگون

اندر حکایت حوضچه‌های پاییزی اراک … ‌

هر سال با شروع پاییز دلخوش بارش بارانیم. بارانی که در نهایت سخاوت فضای خاک‌آلود شهرمان را می‌شوید و با طراوت می‌کند.

در کنار طراوتی که باران به شهر می‌بخشد و شهروندان را سرشوق می‌آورد، صحنه‌هایی هم هست که گره‌های اخم را به چهره‌های شاداب ارزانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه مرکزی، در بحران کم‌آبی هیچ چیز به اندازه بارش باران مردم را شاداب نمی‌کند، بارانی که علیرغم خیس کردن عابرین، احساس رضایت را در چهره‌شان متبلور می‌کند.

همه مردم لذت قدم زدن زیر باران را تجربه کرده‌اند اما، این لذت حواشی دارد که عابرین را مجبور به بخشیدن عطای طراوت باران به لقای این حواشی می‌کند.

با شروع فصل پاییز و بارش اولین باران، جدا از زنده شدن فضای شهری، شکل‌گیری حوضچه‌های آب در سطح خیابان شهروندان را با عبور هر وسیله نقلیه بی‌مبالاتی سر تا پا خیس می‌کند و شاید برخی در این شرایط ترجیح می‌دهند، باران را از پشت پنجره نظاره‌گر باشند تا بار دیگر قدم زدن زیر باران آن هم بدون چتر در خیابان‌ها را تجربه کنند.

مردم اراک سال‌هاست که در پاییز شاهد پر شدن این حوضچه‌های خیابانی هستند اما، اعتراضی ندارند گویا به این وضعیت عادت کرده‌اند و با وجود اینکه شهرداری از افزایش تعداد خیابان‌های آسفالت شده آمار می‌دهد، اما همچنان این شهر با حوضچه‌های خود پاییز را می‌گذراند.

بارش‌های روزهای اخیر اراک در حدی نبود که آبگرفتگی زیادی را به دنبال داشته باشد اما، امروز خوشبختانه حجم بارش‌ها به قدری است که علاوه بر طراوت بخشیدن به فضای شهر، پرشدن جوی‌های آب و آبگیری این حوضچه‌های خیابانی را در پی داشته است.

این حوضچه‌ها و بی‌توجهی رانندگان در حین تردد در سطح شهر خاطر عابرین را در این هوای مطبوع پاییزی مکدر و حال خوب آنها را خراب می‌کند. رانندگان بدون توجه به حجم آب جمع شده در خیابان، سرعت را کم نکرده و فواره‌هایی از آب گل‌آلود را در خیابان‌ها ایجاد می‌کنند‌ و البته برخی‌شان حتی شاید حس ناخوشایندی هم این رفتار ندارند.

در کنار نبود زیرساخت‌ها و فضای شهری مناسب که با اولین بارش زحمت زیادی را به شهروندان تحمیل می‌کند نبود فرهنگ توجه به عابرین در بین برخی رانندگان مزید بر علت شده و مانعی برای لذت بردن از این هوای پاییزی بارانی شده است، انگار این تنها قوانین راهنمایی و رانندگی نیست که رانندگان گاه و بیگاه از اجرای آن سرباز می‌زنند و برای عدم رعایت آن باید جریمه شوند، ظاهراً راهکار رعایت فرهنگ رانندگی هم صدور برگه‌ی جریمه است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا